nya inne-semlan

Va inne på kvantum idag efter skolan i jakt efter mysig tisdagseftermiddags-fika. J har vart lite krasslig sen i måndags, så lite mysig fika kanske kunde muntra upp honom, och om inte annat ge honom en sockerkick och motivation till det sista pluggandet inför hans matte-tentan imån. Bulle kändes lite tråkigt, men det är ju semla-tider och där i hyllan stog det choklad-selmor. Man blir ju lätt lite trött på vanliga, känns som att det är gott typ i gång/år och resten av gångerna är det sådär. Men dom va (förutom väldigt mäktiga, vilket är alla semlors stora nackdel) riktigt goda, istället för florocker va det kakaopulver över, choklad i grädden och istället för mandelmassa va det en annan massa-liknande sak med inte allt för söt choklad, utan antagligen rätt så hög kakaohalt. Som J's mellansyster skulle sagt: Smaaakaaar braaa!

Om 3 veckor är det f*n tenta igen. Ska sätta mig ikväll ute hos pappa och påbörja rå-pluggar-periods pluggandet redan nu alltså. Ex-arbete, rapport som ska in i den andra kursen + tenta, allt bara hopar. Men, skam den som ger sig! Lägger man ner den tid som det krävs känns det så sjukt bra efteråt. Ibland får man dock göra saker halvhjärtat i form av tidsbrist, känns lite tråkigt, men vad ska man göra? Är det vad man kan kalla att grisplugga, känns som att det är lite synonymt med det, jag menar en plugghäst gör ju allt, en som grispluggar klarar sig fint men prioriterar bar vissa saker men tar sig ändå igenom.

Plugghäst vs. Pluggris

Helgen kommer bli himmla mysig alltså! Redan på torsdagkväll kommer lillsyrran hit som sagt, på fredagen ska jag se till att plugga några timmar, sen bär det av till mamma o hennes sambo på kvällen för middag och mys (btw en väldigt mysig lägenhet). På lördag blir det brunch hos farmor o farfar eftersom pappa och min farbror fyllt/fyller år. Därefter på lördagskvällen blir det middag hos pappa och Melodifestivalen. På söndag är det tack och lov sovmorgon men sen åker jag o lillsyrran med min granne och hennes pappa till Kinna och kollar på Innebandy. Späckat schema, men det ska bli bara roligt! Kommer vara mätt långt in på tisdagen bara känns det som...

Föresten så har jag ju glömt/inte hunnit att kommentera helgens melodifestival. Går konstant kring och sjunger på Hope and Glory med Måns Zelmerlöw! Är överdrivet förtjust i denna underbara artist alltså, och vilken LÅÅT! Va rädd att jag skulle bli besviken med tanke på att den jämnfördes med typ en uppföljare till Cara Mia, men icke - har en liten segerkänsla i kroppen för den låten! Min tippning vad ju inte helt uppåt väggarna jämnfört med förra veckan heller. Amy skulle iofs gått till final, tyckte den va svängig!

Warberg-Täby ikväll. Jag har tippat 6-5 till Warberg. Kan bli tajt, men pigs might fly.
Ska följa matchen på internet (kommer sitta en kille och typ skriva vad som händer och när det bli mål osv). Kalla mig inte nörd nu. Följ den här.

Nej, nu ska jag packa ihop och bege mig ut till far!

Ha det kalas!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Just det, f&f på lørdag var det med! Det ska bli så kul att komma hem, hinner vi færga håret føresten? =) I need it! Ush, ær jættenervøs infør intervjun!:S

2009-02-17 @ 16:54:16
Postat av: Johanna

ah, de var jag.... hehe

2009-02-17 @ 16:54:44
Postat av: mallan

haha...pigs might fly.... Yea right!

2009-02-17 @ 18:06:49
URL: http://sjuhavsenare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0