snart dags att ta på sig sina blåkläder o åka tåg kanske

Oj vilken match igår - 2-1 i matcher är det nu o jag har en känsla av att det avgörs i Botkyrkahallen på fredag och att man kan börja planera in en Sthlms-tripp. Något säger mig att det blir en repris av förra året vd det gäller lagen: Warberg - AIK.
Kommer ihåg förra året när man skulle få tag på biljetter. Hoppas att det blir lite smidigare i år. Biljetterna släpptes hur som hellst klockan 9 en lördag morgon. Mins att det var min enda lediga lördag på ett tag så jag passade på att "gå ut o ta en öl" vilket slutade med att en full Martina ramlar i säng runt klockan två. 2,5 timmar senare ringer pappa och säger att jag nog bör komma o ställa mig i kö vid Sparbankshallen. Det hade vart rätt så fint väder ett tag, men just denna dag så passar våren på att spela oss ett spratt. Fram med vinterkläderna och ställ dig bakfull klockan fem på morgonen vid Sparbankshallen i snöblandat regn- Yippie! Runt tio-halv elva snåret hade vi våra biljetter och jag kunde gå hem och lägga mig. Folk hade till och med övernattat utanför för att vara på den säkra sidan om att få en plats i det blå tåget.
Men vilken upplevelse det va sen!

 
Klicka HÄR om du vill se fler bilder.
  

* * *

Idag sitter jag hemma och jobbar på examens-arbetet. Vi behöver få ihop vår teoretiska referensram lite. Det är inte så svårt egentligen, men det tar lite tid. Men det får det hellre göra, bara det blir bra till slut.
Pojkarna i min examens-grupp står troligtvis just nu utanför Jysk i Kungsbacka - får hoppas att det inte regnar på dom. Moahaha!

Fick två trevliga uppvaknanden i morse.
kl 06.23 - Chilli ville ha mat = en blot nos i ansiktet.
kl 07.12 - Knoppen ville genast ut och gick omkring o jamade lite, jag orkade inte gå upp med en gång o släppa ut han så då gick han demonstativt upp på köksbordet och och välte pappas vas med påskris o fjädrar så att allt vatten och ris rann ner på golvet. I get your point  katten - gå upp med en gång, annars blir det andra bullar.

Tog sovmorgon idag - blev inte överdrivet tidigt som jag somnade igår så för att dagen skulle bli produktiv (hade ju inte heller bestämd träff med gruppen) så kändes det bättre. Fick skjuts av farfar in till stan o nu har jag suttit här i snart två timmar.Men en mittpaus är man ju värd!

Nu blir det kaffe sen ska jag se till att få klart det här.
Det sista inför påsken - känns så lyxigt med ledighet att jag har lust att gråta!

En öl med Skorpan blir det ju ikväll med! Mysigt!
Ha det kalas!

Kommentarer
Postat av: johanna

Knoppen har blivit lika divid som bamse alltså - nice!

2009-04-08 @ 16:30:39
URL: http://jobengtsson.blogg.se/
Postat av: Mallan

Jag kollade faktiskt lite på matchen på tv! Fin hall vi fått i varberg. Jag måste följa med nån gång!

2009-04-09 @ 10:20:48
URL: http://sjuhavsenare.blogg.se/
Postat av: Mallan

Nu har solen kommit hit med! Men du martina, kommer du ihåg denna.... : " The most radical thing to do, is to love someone who loves you, even when the world is seemingly telling ou not to. I don't know whats wrong or right, but I know what's worth a fight.." osv Snacka om trean på gymnasiet! Lyssnar på den skivan nu, vad mycket känslor som kommer tillbaka! PUSS

2009-04-09 @ 13:34:06
URL: http://sjuhavsenare.blogg.se/
Postat av: Mallan

Okej hej igen. Tänkte bara. Stannar inte det tåget i Linköping så jag kan hoppa på o följa med?? Jag vill också va med när Warberg tar guld igen!

2009-04-09 @ 13:38:11
URL: http://sjuhavsenare.blogg.se/
Postat av: johanna

HAHA! Du får väll se om han skiter ut ett ägg imorgon då ;) Jag behövde inte ens tjöta ( han fick ett av mig med dock - men en mkt mindre storlek - MEN ROSA!!! )

2009-04-09 @ 16:33:27
URL: http://jobengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0