Vi är Warberg - BÄST I SVERIGE! (del II)

Kl 06:30 nere på stationen
     
Tåget är äntligen påväg, efter 1 timmas försening.
          
Vissa sover, vissa dricker öl...
316895-78
... eller har roat sig med diverse kreativa ansiksmålningar!

       
Pappas har givetvis med sig sin snyggaste t-shirt!

     
Jag och Johanna roar oss så gott det går! Inget fel på humöret iaf.

   
1200 glada suportrar påväg till Globen, bönderna åker t-bana!

   
Warbergs vip-lounge! 1 timma till matchstart...

     
Lagen värmer upp o Warbergs-klacken likaså

 
Alla på plats och stämningen är på topp!

   
Efter 3 perioder och 10 minuters förlängning är blir det straffar.

316895-102
Årets målvakt räddar 3/5 straffar, Svensson sätter sista straffen och Warberg vinner SM-GULD!

   
Warbergsklacken är gladast av alla!

   
Bults sista match, blommor som jag fångade och matchens (återigen) hjälte!

   
Pappa sjunger: "Jag e så lycklig, jag e så lycklig!"

   
Träffade isbjörnen på t-banan tillbaka till...
316895-114
... vårt chartade tåg!

       
Efter en stunds vila började firandet på allvar, skumpan smakade tyvärr sådär...

     

     

Efter en lång dag och en lång natt kröp jag äntligen i säng framåt småtimmarna!
Vaknade upp med en alltför bakis sambo bredvid mig. Jag själv var förvånad över att de högre makterna skyddat mig från söndags-sjukan!
Tog en tur till fästningen med J's kompis som var på besök, sen blev det torget tillsammans med många andra stolta Varbergs-bor. Runt kl 17 så rullade Warbergsbussen in.
316895-131
En av talarna sa "Såhär mycket folk ser man inte ens på torget en solig dag i Juli"
Så sant, så sant!

      316895-133
image135
SM-medaljörerna har anlänt och på löpet kan man även där läsa om det som alla pratar om just nu!
image136
image134

Ha det kalas!


Kommentarer
Postat av: Mattias

Yay! :)

2008-04-20 @ 20:37:16
Postat av: bajs

snygg sista bild ;)

2008-04-20 @ 21:57:12
Postat av: Martina

Låter som att ni hade det roligt i lördags. Själv fick man stå till godo med tv:n. Men jag va på torget igår och hälsade dem välkomna!

2008-04-21 @ 11:06:08
URL: http://mtinam.blogg.se/
Postat av: Anna även kallad Berta

Hallojsing! Fatta vilket kalas de va i lördas....å tänka sig att man fann nåra nya vänner! Tack för den "jätte goda" champagnen, den förgyllde verkligen kvällen. Vem vet vi kanske syns igen, det hoppas ja. Ha de vackert Puss

2008-04-21 @ 18:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0