snuskigt effektiv

Herregud, klockan är 10.12 och jag har redan tvättat två maskiner tvätt, ordnat och dammsugit. Vart är världen påväg? Vart är jag påväg?

Jo, förhoppningsvis kan jag snart meddela vart jag kommer tillbringa större delen av min tid det närmsta året.

Ledighet har väll egentligen aldrig vart min grej, så jag övar just nu på att vara ledig på hemmaplan och inte ha någonting inskrivet/planerat. Dock görs det lite undantag. Nått inplanerat måste man ju få ha. Dagen idag ägnas åt: tvätt, städning, lunch hos f & f rätt över gatan och 4 timmars jobb. Har lite planer på serriös matlagning när jag kommer hem. Imorgon kommer nämligen J och hans kompis ligga bakfulla här, kan ju vara ganska gott att vakna och kunna käka nått gott då. Det är en perfekt ledig dag! Häromdagen va jag på Ge-Kås med systrarna E, dagen efter det var jag ute hos min far och hjälpte honom att städa köket. Har dessutom hunnit med att se en träningsmatch med herrarna, mot Helsingborg.
I måndags va den tråkigaste dagen på länge. Då gjorde jag exakt precis INGENTING. Kommer nog att bli en perfekt pensionär om x-antal år. Kommer verkligen ta vara på tiden!

Men jo, lite skönt är det att vara ledig, men det ska bli skönt när jobbet drar igång. Det känns mer vardag!

Imorgon blir det jobb (4 timmar) vila middag, sen förfest hos Fr. O. Ska bli riktigt roligt, dels för att det va ett tag sen jag festade till det, sen att det är storslaget och svårslaget besök från London.

Ett par öl kanske borde inhandlas?

Ha det kalas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0