en dag på byn

Herregud va jag lyckats trötta ut mig själv idag!
Gick upp runt nio, käka, messade lite med J och duschade. Väl ute ur lillasyster och hennes vänners lägenhet så promenerade jag mest omkring utan nått direkt mål. Kom iaf ner till Indiska, vilket kanske undermedvetet var ett mål. Traskade upp igen och hämtade ut biobiljetter tills ikväll (Flickan som lekte med elden) och handlade till en mysig middag imån. Va bara tvungen att köpa en rett o koppen och se om den va lika god nu som för 5 år sen. Helt okej va den, satt här om mindes tillbaka på Hemsedal tiden. Mysigt! Hur som helst, en sådan långpromenad var säkerligen behövlig. En kaffe på det så kanske man piggnar till!

* * *
Fick bevittna ett snatteri inne i matbutiken när jag va där. Skulle gå bort mot öl avdelningen när jag ser en lite yngre kille se halvt ihjälstressad ut och allmänt konstig komma gående med ett sexpack Tuborg Grön i handen. Har tittar ner när jag går förbi honom och sen när jag vänder mig om ställer han ner ölen i sin väska, stänger den och går snabbt därifrån. Har lite ångest för jag blev så paff att jag liksom inte agerade. En del va mig säger att om jag hade agerat så kanske det hade vart sista gången han snattade. Dels med tanke på hans ringa ålder, och hur nervös han verkade. Skäms över att säga det, men jag gjorde ingenting, och ändå är jag den där personen som skulle säga: Jag hade gjort något om man hade suttit och pratat om ett sådant scenario.


Nu kommer lillasyster snart hem!
Bäst att stänga av hennes dator ;)

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Haha Martina har du gått och blivit medbrottsling? Detta är nu föga känt :) Skämt och sido, hur har du det där hemma? Hur går det med jobbet? Kul? Saknar dig, härliga du får ta ett glasvin när jag kommer hem och tjöta lite :) Ta hand om dig, kramar

2009-09-19 @ 00:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0