har egentligen vart ganska duktig idag

Tentan är gjort och det kändes bra - men ska inte säga för mycket (med Trend tentan i bakhuvudet).

Hur kommer det sig är värdet är så lustigt? När jag gick (läs: halvsprang) ner till skolan så va det lagom med ett linne och min tunna svarta jacka. Blajorna på och mina illaluktande ballerinas från förra året. Mycket sommrigt! Men, 4 timmar senare så regnade det och va allmänt äckligt väder.

Ja, jag försov mig i morse. Blev väckt av världens sötaste klasskompis som ringde mig 8.10. Har blivit en liten grej nu att vi ringer varann varje tentamorgon, utan att direkt ha bestämt det. Sen när jag väl va i skolan så gick jag (tre trappor upp) till fel tentasal. Bara att jogga ner igen och då hade jag redan lyckats klicka lill-M som undrade vart jag tog vägen o läste mina tankar om att jag va yr och gått till fel sal. Väl framme fick jag en aplåd. Gulligt, sista (nya) tentan o allt! Ja saker o ting är som vanligt!

Men en katastrof inträffade - satt där, 15 min in på tenatan (fortfarande flåsandes ett joggingturen) och inser: Jag har glömt snuset i handväskan. Får man gå o hämta nått så i sin väska under tentans gång? Frågade den söta gubben som va tentavakt: det fick jag. En annan incident - när ungefär halva tiden har gått så åker min lins upp i ögat så jag ser inget o det är väldigt obehagligt. Letar mig fram till tentavakterna. Skriver på toalappen och sen blev jag lite stressad inne på toa. Ni vet dom följer ju med en och tar liksom tid på en hur länge man är där. Fick först och främst prestationsångest när jag skulle kissa, för jag ville ju kissa snabbt så att jag han ordna till linsen och helst utan att det tog allt för lång tid, Man vill ju inte att dom ska tro attman funskar där inne. Hur sok helst, va klar ganska snabbt och sen sa jag till tentavakten (söta gubben som gav mig tillåtselse att hämta snuset) att min lins åkt in i ögat. Han tittade påmitt rätt så röda öga med massa mascara runt om och log lite o sa: "Jaså ojdå, hoppas det inte gör ont!"

I sedvanlig ordning va jag en av dom sista som gick, lill-M och C satt kvar och självklart - som det alltid har varit så satt C kvar till prick kl 13.

Påväg hem stannade jag på jobbet och köpte med min Js shorts som äntligen anlänt till butiken.
Han va nöjd och glad och väldigt fin i dom!

Väl hemma satt en till synes lugn J, men sen fick jag veta att så fort jag kom innanför dörren så blev han stressad.
Varför? Svaret är: Storstädning.
Stor eloge till J dock som nästan inte klagat på hela dagen, enbart spelat 5 trummlåtar och gjort så att köket skiner som det aldig gjort förr. Passande nog va vi klara till DHW. Najs.

Imån blir det frissan!
Känslan inför det stavas: U N D E R B A R T!

Först blir det kudden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0