min mamma kan inte parkera

Va på handledning idag med vårt ex-arbete. Va mest småsaker som behöver rättas till, tror vi gör klart det på fredag - låter det vila över heögen och sen är det klart. Känns toppen, hellst med tanke på hur mycket tid vi lagt ner på det och alla diskussioner o så vidare har helt klart vart värt det nu när slutresultatet snart är nära.

Hittade min examens-klänning idag! Underbar!
Lite ironiskt dock, tackvare detta U:et jag fick igår så känns det ju lite tråkigt att jag minst kommer ha en omtenta till hösten innan jag faktiskt KAN få min examen. Men en examensklänning har jag! Ska ha den till hösten när jag gör min omtenta med, haha. Men fan va jag ska klara dom två jag har nu innan det blir sommar! 

* * *

Har glömt att berätta om min mammas fina parkering när vi va på Rusta förra veckan. Vi hade vart på ÖoB och köpt en grill men där hade dom ingen sånndär tändgaffel som man kan ha istället för tändvätska. (Jättebra, mer miljövänligt o kolen blir liksom jämnare klar.) Hur som helst, vi svänger in på den halvfulla parkeringen, mamma hittar några lediga platser längst fram o bestämmer sig för att hon inte orkar parkera om bilen när den står såhär:


mammas parkering

Sa lite försiktigt: Men så kan du väll inte stå?
Mamma: Äh, det finns ju mängder av andra parkeringar att ta!

Mycket roligt!
Visade mammas sambo bilden senare på kvällen o jag lovad att jag skulle försöka få ett bra pris för bilen på Blocket nu när jag ändå har bilden. Åtta tusen är ju en helt okej inkomst för en student så jag får väll börja med budet där nånstans.
Jag tar ju förgivet att vi delar lika, det är ju trots allt jag som gör jobbet!

Nu väntar kudden!
Ha det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0