pms vs. tenta-vecka

Vissa veckor är man grinigare än andra...

Nu tror ni att jag enbart menar det som jag och många andra kvinnor får stå ut med en gång i månaden. Tja, delvis, men ändå inte. Näst efter det kommer tenta-veckan. Jag o J blir som zombies och irriterade över minsta lilla sak som tar upp en bråkdel av vår värdefulla tid att trycka in det allra, allra sista. (Läs: J blir irriterad på att jag finns/existerar/tilltalar/fått honom att lova nått han glömt o viceversa jag blir irriterad över att J finns/existerar/tilltalar/och glömt att jag lovat honom nått) Kan dock jämnföras med pms - kanske något att ta till vid nästa gång J påpekar en viss tendens till humörsvängning att han uppvisar ett liknande olidligt beteende vid tenta-perioder. Värst är ju om dock om min tentavecka krockar med en pms-vecka. Inte alltid J tycker att det är så synd att jag är bosatt i min fars hus då detta fenomen inträffar. Fast ännu värre, tenta-veckan avlöses av en pms-vecka. 2 veckors helvete. Kan jämnföras med att J först har tentavecka och sen insjuknar i en hemsk och näst intill obotlig förkyldning. (Buuu tänker alla killar nu, hon tar till förkyldnings-vapnet mitt i den rådande diskussionen. Lamt!)

Vad är värst: PMS eller tenta-vecka?

 
* * *



Dags för kudden, imorgon är det en lång dag:
8-10 personalmöte
10-13 förberedelser inför en redovisning
13-17 redovisning och opponering
snabbt ut till fars hus och rasta Chilli, äta lite mat och fräsha till mig för
18.25 ska jag vara redo när samåkningen in till Sparbankshallen kommer för
19.00 börjar 3e kvartsfinalen av Warberg-Falun
ca: 21.15 blir det hemgång.
Gissar att jag somnar tidigt!

Mest av allt önskar jag att det går bra på Js tenta på fredag, han kämpar så hårt och är värd det!

Ha det kalas!


Kommentarer
Postat av: Mattias

Jag är fan inte avundsjuk. PMS verkar vara en bitch. Att bli påmind en gång i månaden om att ens handlingar, hur man mår och hur man reagerar är så nära kopplat till hormonnivåer i kroppen känns rätt deprimerande.

(Och jag vet att PMS funkar jäkligt olika för olika kvinnor).



Kram, jag vet iaf. hur tentaveckan funkar.

2009-03-20 @ 16:11:17
URL: http://vitatisdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0