en mysig helg

Vilken skön känsla jag hade i fredags eftermiddag och kväll: Vi hade skickat in de första 3 kapitlen av ex-arbetet, J kom hem från sin tenta. Jag gjorde lite lunch till oss och solen sken - Härligt härligt! Sen städade vi lägenheten och lite över klockan 6 på kvällen kom mamma + sambo. Vi drack lite vin och öl och gick sedan ner till Grappa där mamma hade bokat bord till oss. Underbart  mysig kväll, god mat (tycker deras pasta rätter är underbart goda), gott vin som ska inhandlas på bolaget vid nästa besök där och trevligt sällskap. Sen gick vi vidare till Harrys och runt tolv blev det hemgång! Tack för en väldans trevlig kväll!

Vaknade på lördag morgon av att mobilen ringde och var oerhört torr i munnen, något yr och kände mig rätt olustig. En bakfylla av klassen mindre hade hittat till mig denna morgon. Min stackars jobbarkompis hade inte möjlighet att gå till jobbet och hade nog inte tyckt att det hade vart så bra om hon gjorde det heller - trots min bakfylla var jag nog lite mer lämpad för en dag på jobbet. Efter en dusch och lite frukost så va det inte så farligt ändå, lite seg i huvudet. Va bara tre timmar och kunderna va på glatt humör så tiden flög mest förbi.

Jag o J hade bjudit in pappa-E o Isa på middag, Js bakfylla sen gårdagen va dock av klassen värre än min och han låg i sängen till klockan fyra och jag fick serva honom med "frukost på sängen" vid tre. Lagade kyckling i ugn med svamp o paprika och ris till. Massa gott. Första ölen va dock inte lika god.
Efter maten satte jag o Isa på en film och tog fram lite godis. Hur lätt är det att vara i tid till en fest när Isa säger: "Artina, va mysigt vi har det nu!" Ska lätt inhandla lite roliga barnfilmer och så Isa kan komma och se på film med mig nån mer gång!

Anlände till Lisas födelsedagsfest och var nog den segaste i sällskapet, dock var det väldigt roligt!
   
   
   
  

När tjejerna gick till Oscars gick jag hem (läs: jag är en tråkmåns) och somnade trots att det satt tre killar i v-rummet och spelade tv-spel.

Imorse gjorde jag o J mysfrukost: Pannkakor, frallor och massa gott pålägg, juice och kaffe.
Ska snart slänga på en film som kom med posten häromdagen, Lovefilm är faktiskt en helt perfekt tjänst: fast månadskostnad och man kan hyra så mycket film man vill. Enkelt och lätt att skicka iväg! Perfekt för mig o J som älskar att titta på film. Sen får man två åt gången! Idag blir det Försoning för min del.

Ha en riktigt mysig söndag allihopa!


Kommentarer
Postat av: jessica

ibland blir man bra avis på ditt å brors förhållande...vill också ha nån att äta pannkakor å kolla på film med!! hihi...va den bra förresten - försoning?

2009-03-22 @ 22:40:15
URL: http://sicilienmedjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0