snorungar

Natten mellan lördag o söndag efter att jag kommit hem från festen så var det ju TV-spels afton hos oss och mitt i rådande omgång så hör vi att nått kastas mot väggen och några av modellen mindre, sprang snabbt iväg. I går förmiddag så fick jag även reda på vad det var: ÄGG! Dom har alltså kastat två ägg på väggen till vår lägenhet.
Idag va det dags att torka upp skiten. J uttryckte sig: "Hade jag fattat att det va ägg hade jag sprungit efter och använt dom som torktrasor." Vi brydde oss inte så mycket om det i lördags, engagerade oss inte ens i att gå ut o kolla va det va... det lät ju inte direkt högt. Ja, man har väll själv gjort massa lustiga saker när man va barn, men alltså va hände med det gamla hederliga busringandet, sno äpplen i trädgården osv.
Synd att man inte vart mer på g, hade ju haft ett paket ägg i kylen som jag kunnat springa efter som och kastat på dom. Men ja, där är ju ett problem. I den åldern så springer man ju tio ggr snabbare än vad jag antar att jag gör idag... Lätt att vara efterklok också.

 
Jag torkar ägg, J tittar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0