på tur i oslo

Idag gick jag, syster o J2 upp med tuppen (kl 9), käka frukost och gick ner till t-banan. Första anhalt: Holmenkollen. Kul när vi kom upp o upptäckte (förutom att det va massa dimma) att dom just nu bygger om själva hopptornet, så egentligen va vi bara där en halvtimme o såg vart det skulle stå, sen åkte vi igen. Fin utsikt över oslo därifrån iofs.
Blev en kaffe på Wayne's Coffee bredvid Colosseum, sen vidare till Foggnerparken. Rätt roliga skulpturer ändå.
Påväg hem stannade vi på Centra (en stor matbutik) o handlade lite mat inför imån (och givetvis Tuborg Grøn på flaska, samt sörlands chips med havsalt, helt klart världens godaste chips).

Om ungefär 2 timmar ska jag ner till Youngstorget till Santinos och äta middag med min gammla jobbarkompis från Ultra Bryn. Blir bara hon och jag, ska bli jättemysigt! Va längesen vi utan dåligt samvete kunde prata massa interna grejer, sen har hon fått nytt jobb också. Ska bli kul! Dessutom är Santinos en jättemysig resturang här i oslo(om ni frågar mig, sis va inte så förtjust i den, men sen har jag en förkärlek till italiensk mat).

Imorgon blir det shoppingrunda med lillasyster!
Och givetvis Melodifestivalen på kvällen - heja Måns!!

Jag o syrran bunkrade igår upp oss framför dataskärmen, och slog igång radiosändningen från Sparbankshallen i Varberg för att följa slutspelet Warberg-Falun. Besvikelse, glädje o ännu mer besvikelse. 6-7 till Falun, nu har Warberg 4 matcher på sig att vinna 3. Frölunda blev klara igår iaf... skönt det!

Gud va jag fnissa igår innan vi somnade. Hade pågränsen till träningsvärk i magen i morse.
Allt är som vanligt när man har sleepover med lillasyster!

Ha det kalas!


Kommentarer
Postat av: martina

Sv: Jo det är klart, Bcp07 äger :)

Du förresten, skulle du kunna fråga ngn av din BC-kompisar om vi kan "leka" anställningsintervju?? Hade ju varit toppen att få gå på en! :D

Ha det super i Oslo Martina!!

2009-03-13 @ 18:05:23
URL: http://mtinam.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hallå, har du døtt eller? Du uppdaterar ju aldrig, buhu! gøtt med vinst igår btw! och du, vi hade inte sprængt hørlurarna, något fel på datorn :S

2009-03-17 @ 19:12:20
URL: http://jobengtsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hallå, har du døtt eller? Du uppdaterar ju aldrig, buhu! gøtt med vinst igår btw! och du, vi hade inte sprængt hørlurarna, något fel på datorn :S

2009-03-17 @ 19:12:35
URL: http://jobengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0