oslo 12-15/3 - 2009

Torsdag:
Kom upp till Oslo runt klockan halv fem. Jag o lillsyrran gick hem och hon lagade en ypperlig middag till mig och jag behövde inte göra nånting. Kycklinggryta med broccoli i sötsur sås och ris till det. Mycket gott! Efter det bänkade vi oss framför datorn för att följa Warbergs första kvartsfinal (ingen kommentar) samt Frölunda-Luleå matchen. Den sistnämnda slutade ju lyckligt och semifinal is the shit! Efter det gick vi och sussade. Fint kuddöverdrag till mig och J2 sov på soffan!

 

Fredag:
Ingen sovmorgon bara för att man är på semester - upp med tuppen och ut på byn. Första anhalt blev Holmenkollen. Som jag skrivit innan så var ju inte hoppbacken där och det var väldigt dimmigt. Men, nu kan dom två oslo-borna iaf säga att dom vart uppe på Holmenkollen.

   
  

Efter Holmenkollen var det nödvändigt med kaffe, J2 tog fram den stora norska plånboken och bjöd mig och lillsyrran på Wayne's Coffee vid Coloseeum. Johanna sa: "Martinas J är mycket bättre än dig!" i samband med att jag skröt om att J köpt tulpaner till mig för några helger sen. J2 kontrade med: "Har du redan glömt Paris-helgen över vår ett-årsdag?" Behöver jag säga att hon blev rätt så tyst... en stund!

  

Tack för kaffet och vidare mot Froggnerparken och dom roliga statyerna.

  
 

Dags för hemgång och en snabbis förbi mataffären. J2 och lillasyster skulle iväg och jobba och jag hade dejt med min gamla jobbarkompis. Hade kameran med mig under kvällen, men glömde givetvis att ta kort. Vi hade det hur som hellst väldigt trevligt! Hon hade minsann fått sig ett riktigt kul jobb, vilket gjorde mig både glad för hennes skull och halvgrön i ansiktet av avund. En student som snart är klar vill ju inget annat än att framtiden skall utbringa utmaningar, tillfredställande arbetsuppgifter och en fet lön på kontot. Dock så är hon en av dom personerna som är värd ett sådant toppenjobb - stort grattis!
Några timmar senare med middagen i magen och två påsar med varuprover i handen släpptes jag av utanför lägenheten. Vi såg på en film, sen somnade vi gott efter en lång och händelserik dag.

Lördag:
Ingen vila - upp med tuppen och iväg ut på shoppingrunda!
Första anhalt var glasögonbutiken och hemlån för lillsysters del. Snart får vi se henne i andra ögon! Snyggt!
Det blev övre delen av Karl-Johan, Bogstadveien och Stortinget som avklarades denna för- och eftermiddag. Lillsyrran gick helt lös inne på Bikbok och jag kom hem med en ljusstake och ett par leggins från Indiska.
Fika/Lunch blev det - den utan tvekan godaste fralla jag ätit, åts på Baker Hansen!

  

Att gå på shoppingrunda i en stad som aldrig tar slut tar på krafterna. .


Efter en stunds vila lagade vi mat, sen drog J2 iväg på fest. Vi laddade upp inför Melodifestivalen och inväntade lillsyrrans jobbakompis. Skandal slutade det i om ni frågar mig, Måns skulle vunnit. Eller EMD. Tydligen så har kontantkorten gått upp i pris, det va därför inte 14isarna röstade.

Söndag:
Sovmorgon och en bamsefrukost bestående av pannkakor, frallor, ägg, gott pålägg och kaffe! Söndagsfrukost är underbart! J2 berättade att han gav bort sin halvfulla Jack D till en uteliggare dagen före eftersom han inte viste vart han skulle göra av den medans han var inne på krogen. Efter hem-packningen gick vi ner till Oslos bussterminal och sen väntade bara en 5 timmar lång resa hemåt till Varberg.

  

Tack för en jättetrevlig helg!

ps. Även lillsyrran har förevigat denna helg, HÄR kan du se ännu mer bilder. ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0