i väntan på potatis

Sitter o väntar på att potatisen i ugnen ska bli tillräckligt mycket färdiga att jag kan börja med fisken.
Idag blir det:
Ugnsbakade potatishalvor
Egengjorda fiskpinnar
Dillsås
Grönsaker

Att göra egna fiskfinnar är ju inte speciellt svårt. Dessutom innehåller dom fisk med, vilket kan ses som ett plus.
Det är egentligen bara att panera vanlig fisk. Idag blir det pangasius-fileér som är långa o smala - så det ser tillomed ut som fiskpinnar.

Plugget idag har väll gått sisådär, men ändå en bit på vägen. Räknar med att vaa klar med all nerskrivning så att jag under ons-torsdag kan sitta ute på landet och rabbla allting högt för mig själv.

Kul att när man är inne i tenta perioder så drömmer man till och med om det.
Inatt drömde jag att jag skulle göra en omvärldsanalys - precis som en av frågorna på övningstentan.

Är inte potatisen klar snart... snart nersläpp ju.
Nope, om fem-tio min kan jag börja.

Just det, inga avsnitt av Samantha Who? kvar. Tråk!
Dock väldigt rolig serie!

Ha det kalas!


Kommentarer
Postat av: martina

haha jag vet, helt sjukt!!! Det enda positiva är att man kan gå hemma, se ut som ett murmeldjur utan smink i slappa kläder och äta massa! :)

2009-03-03 @ 15:05:29
URL: http://mtinam.blogg.se/
Postat av: martina

Ja det bra en bra liknelse med lobotomin där! men snart är det gjort. Säg till om du vill prata med någon annan än bara dig själv ute på landet :)

2009-03-03 @ 16:40:42
URL: http://mtinam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0