att kosa är vägen till mitt hjärta

Finns ett ord som Norge har, som inte Sverige har (finns säkert fler, och troligtvis vice versa också) nämligen ordet kos, eller att kose seg! Att säga mysa får liksom inte samma effekt i detta avseendet och jag kan inte komma på ett ord på svenska som har samma betydelse. Hur som hellst - helger då man inte har nått annat trevligt inplanerat så älskar jag att bara kosa meg, helst med J. Det betyder att vi äter och dricker gott och bara umgås och gör sånt som vi tycker är kul.


Mysmat till Melodifestivalen = koseligt

Igår blev det: Chilli och vitlöskmarinerad lax, potatisgratäng, wokad blomkål, grill-stek sparris med salt o peppar, och en god sås till det. Lite Hof och Tuborg Grön på det och till och med J tyckte att Melodifestivalen va kul. Han va till-och-med engagerad i att The Pilots absolut inte skulle få gå vidare och hejade på Agnes i duellen. Det ni! (för det vaaar så mycket plagiat från iaf två låtar som det möjligen kan bli... pinsamt!!)
Efter det så spelade vi guitar hero, jag hade mestadels hälften av de poäng som J samlade ihop. Eller dubbelt så lite, som jag så positivt uttryckte det igår (kan ju jämnföras med glaset halvfult eller halvtomt....).


rock'n'roll

Vi gjorde ett misslyckat försök i att gå ut på krogen dessutom, vi hade mest lust att gå ut och ta en öl och tjöta lite med folk, men tyvärr känns det ibland omöjligt i den här stan. Alla ställen är så gapiga och skrikiga (börjar jag bli gammal?) och det finns liksom inget mitt-emellan-ställe. Synd! Va dessutom så lång kö (lönehelg!) att vi gick hem efter att beskådat Js klasskompis o min släkting F stå och diskutera med två 18åringar som inte verkade sköta sig. (F är alltså vakt!)

Somnade gott efter ett avsnitt Samantha Who? efter att jag o J legat o pratat en stund.

* * *

Nu fick jag just bevittna ett samtal mellan J och hans kompis L.
L: Kommer du in på msn sen eller?
J: Nja, just nu så har Martina snott min internetkabel.
L: Men fan du får väll visa vem det är som bestämmer i huset, eller?!
J: Ja, eller så kan man ju göra som du o skicka henne till Indien! (L:s tjej är just nu i Indien)
L: Ja, då kan man dessutom springa omkring i samma kalsonger i 3 dagar om man vill.

* * *

Idag blir det mestadels plugg, sitter här med alla böcker och anteckningar framför mig. Om jag bara kommer igång så kan det ju gå bra idag, men det gäller att komma över den där gränsen, svårt en söndag. J sitter i v-rummet och har allting upplagt framför sig. So, here we go...

 
pluggstuga


Ha det kalas!

Kommentarer
Postat av: Johanna

"Det betyder att vi äter och dricker gott och bara umgås och gör sånt som vi tycker är kul. " Samma gjorde vi här, men saken är den att varken min eller din J nog verkligen tycker det är särkilt kul med melodifestivalen ;) Haha

2009-03-01 @ 18:03:27
URL: http://jobengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0