vad händer med min blogg

Inte mycket det senaste - men har ni kollat ut eller, det är ju inte direkt att man vill rulla ner och sitta här och blogga liksom. Där va svaret, samt att jag inte fattar vad jag ska göra för att min data ska få internet igen, så jag väntar på att J ska hjälpa mig, Måste bara fråga han först,

Varför gör solen en så trött?
Gick upp rätt sent idag, runt tio tiden. Det är trots allt sista dagen för denna lilla semester så varför inte passa på att sova lite. Fixade lite hemma men insåg att J säkert ville sova lite längre för han ska jobba kväll nu i två dagar och därefter natt och vill säkert lägga om dygnet så att det inte blir så jobbigt. Åkte till damernas och låg och jäste i ungefär 4 timmar. Har bränt mig - på halsen. Enda stället jag inte smörjde in. Det är ju ett litet ställe man inte direkt tänker på. Så nu får jag gå omkring med illröd hals. Hur som helst, har vart hemma nu i 1,5 timma och verkligen inte gjort nått vettigt. Skulle plockat lite och tvättat Js träningskläder, men jag orka verkligen inte. Slänger i det imån fm så får J hänga upp det innan han går och sen plcokar jag ner det när jag kommer hem. Teamwork när man inte är hemma samtidigt!

Imån jobbar jag, ska bli både kul och skönt att komma in i en rutin. Vill verkligen bara jobba! Kollar efter jobb till hösten, men arbetsmarknaden ser, som förväntat och befarat, inte så het ut just nu. Men juli och augusti återstår ju, nått dyker säkert upp och jag kommer aldrig ge mig. Säger nån arbetslöshet, mellan två jobb och ofrivillig ledighet så kryper jag på väggarna av bara orden. Jag bara vet ATT det löser sig, men ännu inte riktigt hur!

Påtal om jobb så har min BFF en otroligt bra affärsidé: Bakisakuten. Det är precis vad det låter som: En akut hjälp för bakfylla. Hon berättade lite om ett internetdrivet företag som åker och handlar pizza, Donken mat, hyr ut film och kommer med läsk. Lågter det inte toppen en söndag när du inte orkar gå till matbutiken, pizzahaket eller vågar köra till Donken? Sen drog vi det lite längre att dom även kunde erbjuda huvudvärkstabletter, resorb, dagen-efter-piller och till och med socialt umgånge för dom som får lite ångest och vill ligga sked med nån. Lite eskort-firma kombinerat med pizza och film. Kom ihåg vart du läste det först, och vem som är upphovsman till dena geniala idée.

Ringde min söta farmor idag - jag, syster och bror ska till framor o farfar på onsdag. Har dock haft ett hektiskt schema sen examen. Först en veckas jobb, komplettering på ex-jobbet följt av gediget besök i hemstaden av både BFF och Js syster. Allt har verkligen gått i ett. Hur-som-helst hon blev jätteglad nät jag ringde vilket på ett vis frambringar dåligt samvete för att jag inte tagit mig tiden att gå över och säga hej eller bara lyft telefonen och sagt hej. Dåligt barn-barn. Tröstar mig med att jag trots allt tänk på dom!

På onsdag kväll kommer även mamma + sambo hit. Det blir en enklare middag med pastasallad och lite vin. Inplanering av lillasysters överasknings minitripp ska ske! Tror det kommer vara populärt! Jag tycker det ska bli kalas iaf!
Har i dagarna även fått möjlighet att träffa min gamla hemsedals-kombos bäbis: Jolene!
Underbart söt! Har inte vågat hålla i henne ännu, men ska ta tag i mig själv och göra det nästa gång vi ses. Dom är så sjukt små när dom är blott tre månader. Har sett henne på kort och så men inte helt otippat fick jag tårar i ögonen första gången "live" ändå.

Håller på att laga mat nu, inte alls kul när J inte är hemma.
Dock njuter jag lite av ensamheten, samtidigt som jag om en timma eller två kommer tycka det är tråkigt.

Ha det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0