en väntan

Just nu sitter jag mest här och väntar...

... på att jag ska börja jobba. (kl 15)
... på att J kanske vaknar en stund innan jag går. (Han har jobbat natt)
... på att håret ska torka. (Va på damernas i förmiddags och en dusch va rätt så behövlig.)
... på att kaffet ska bli klart.
... på att resultatet från både Ex-jobbet och min omtenta ska registreras. (kollat säkert fem ggr om dagen)

Vissa väntor är värre än andra kan man ju konstatera!


* * *

Har ju hängt på damernas nu några dagar och man både pratar högt och lyssnar på andra som pratar högt. Rätt kul vad man får höra ibland. Igår prata jag och BFF o min minikusin om dom som gjort tappra försök (läs: pojkar/män/gubbar) att tjuvtitta in. Detta kom på tal efter att vi pratat om vår stackars gamla klasskompis. Vid 18 års ålder hade han som en av sina arbetsuppgifter under sommarjobbet att gå in på damernas (mitt på dagen) och typ tomma soptunnorna osv. Han tyckte det va GANSKA jobbigt! Hur som helst - dom där tjuvtittarna. Det var en som dom upptäckte genom att hans fru satte in en grattis-på-50-års-dagen annons i tidiningen och tanterna på damernas kände genast igen honom. Han brukade nämligen ligga med kikare bland klipprona. Sen va det tydligen en som hade försökt klä ut sig till kvinna och gått in. Han hade inte heller lyckasts så bra. Men det vi tre ändå konstaterade var att det kanske (i männens öron) låter underbart och kanske till och med sexigt med lite drygt 200 nakna kvinnor på en strand. Men gud va fel! Det är nog bland det mest osexiga, oerotiska och osensuella badplatsen du kan tänka dig. Här samlas man för att man inte orkar ha nytvättat hår på standen och smink. Man behöver inte ha den nyaste fräckaste bikinin och bäst av allt, inga killar som går omrking och spänner musklerna efter ett år inlåst på ett gym. Underbart! Här ligger vi alla och vilar, läser och ser allmänt ofräsha ut. Vissa tanter är runt nittio år och jätteskrynkliga, dom har sina egna platser som man inte får ta. Men det vet man, så man lägger sig inte där. Alla gör vi även kärringdopp, går sakta i, tar höga A och sedan doppar vi oss och går upp ytterligare en oktav. Det är damernas - absolut inget sexigit. Kanske möjligen när vi smörjer in varandra med solkräm. Nä jag skoja, haha!

Nu blir det kaffe på trappen sen är det dags att göra sig iordning!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0