som en sjuk man

Det borde vara förbjudet att vara dålig under en helg. Känns jätteorättvist för att vara helt ärlig! När jag skulle sova igår (efter att ha sett klart PB) så började jag knna mig febrig, mycket mycket slemmig i halsen, tät i näsan och snuvig. jag har vart lite halvkass sen i torsdags men det har liksom inte vart så farligt. Igår va jag jättetrött men kunde verkligen inte somna pga feber, hosta m.m. Fick gå ut o lägga mig på soffan, inte så kul att väcka J som ska upp kl 5. Yrade en massa för jag va helt säker på att nån plingade på dörren ett par gånger. Men nu i efterhand så tror jag att jag bara slummrat till och att någon plingat på sin ringklocka på cyckeln.

Somnade vid halvfyra tror jag, det va sista gången jag va uppe och drack vatten och hostade upp massa slem inne på toa. Mysigt va?!

J väckte mig därefter kl 5 och sa att jag skulle lägga mig i sovrummet. Sagt o gjort, vet inte ens om jag fic förklarat för honom varför jag sovit i hans morgonrock på soffan. Därefter förljer bara en massa orolig sömn, vaknar och somnar om vart annat. Klockan nio är jag klarvaken. Är vaken en stund, sen somnar jag igen och sover lugnt o fint fram till kl 13. Kul att man yrat och sovit bort större delen av sin lediga dag. När inte såå!

Men ush va jag känner mig konstig i kroppen, börjar känna mig som en man som är riktigt, riktigt förkyld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0