en ledig dag i mitt liv

Va skönt det var att gå upp i morse. Låg ändå i soffan o tittade på PB till kl va ett, men det va ändå inte så svårt att gå upp. En ledig dag helt för sig själv va nog vad som behövdes. Men lite skadad är jag, har lust att ringa ner till jobbet o få reda på siffrorna från igår. Men, det ska jag inte göra, jag är ju ledig idag! (Sen dels för att jag vet att T på jobbet ska ringa ikväll. Kan ju fråga henne i förbifarten!)

Har mest tagit det lugnt idag, dock tvättat lite, åt frukost i 1,5 timma. Läst i min bok, suttit på FB. Slappat helt enkelt. Börjar känna mig rastlös. Klockan är snart bara två, vad ska man göra med en ledig dag? Planen var att bara ta det lugnt och vara själv. Men ibland när jag längtar efter en sådann dag och faktiskt får uppleva den så blir jag (efter 5 h nu då) jätterastlös! Kan inte J komma hem nu, så kan vi gå en promenad, eller nått. Jag behöver, som J brukar säga: rastas!

Lagade makrill igår för första gången i mitt liv! Guuud, va gott det var! Färskpotatis till, dillsås och skirat smör. Vi rörde inte ens salladen. Man kanske skulle haft ärtor eller lättkokta morötter till? En stor sallad kändes liksom inte matchande, trots att jag är en salladsmänniska i grund o botten.

Nej, har precis tagit en dusch, får ta o fixa till mig lite.

Tvätten är nog klar med. Då har jag nått att göra i lite drygt 30 min! Lovely!

* * *

Vill ägna en rad och tanke åt min barndomsvän som förlorat sin vän!
Ta hand om dig, jag blev väldigt berörd av det du skrivit.
Tänker på dig!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Om det är mig du menar så tack! Det är jobbigt och jag saknar henne något otroligt, men jag kämpar på!

Återigen, tack för omtanken!

2009-07-24 @ 04:19:19
URL: http://ecarolines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0