skeda mera

Kommer tyvärr inte kunna rekomendera Befor Sunset speciellt varmt. Hur kan en så kass film få 8/10 på IMDb? Folk kan ju omöjligt tyckt att den va bra, Den va bara 77 min lång, vilket innan känndes kort, men sen otroligt långt. Btw - Js kompis hade hyrt den från Lovefilm. Smart affärsidé det där.

Idag stod pojkarna för maten, lovade att jag skulle diska, men efter maten somna jag på soffan - tills för en stund sen (smart) och nu står disken där... Känner mig otroligt peppad att ta tag i den nu. Klockan 00.54... Hur ska jag möjligen kunna somna nu?

Fick boken idag, den där skolboken jag beställt. Känns ju helt underbart för jag har mån-onsdag i nästa vecka på mig att läsa ikapp innan jag åker på resan. Skönt att veta att man inte kommer hem och har missat allt för mycket! Bättre att ligga steget före än steget efter, det om nått har man väll lärt sig under den här studietiden. Dock jobbar man ju bättre under press, men ja... lite struktur o planering (jag har blivit en planeringsnarkoman o gillar fasta plugg-tider) är faktiskt det bästa. För mig, bör ju tilläggas!

Imån blir en rolig dag! Först ska jag dock tentaplugga det sista, men sen drar det av ner till gallerian och jobb i en vida känd klädbutik, dock inte den jag brukar jobba i. Ska hjälpa en vän, och det är man ju inte sen med att göra. Helst om man får prova på en helt annan butik.
Pga nedskärningar på mitt jobb så ser det inte så ljust ut på jobbfronten i vår, riktigt tråkigt, saknar det redan! Men det kommer ändå vara prio-1 i jobbväg än sålänge.
Hur som hellst, imån kväll är det innebandy och där ska det slås världsrekord. Inte vilket världsrekord som helst utan världsrekord o att ligga sked! Verkar som att detta är ett av det senaste rekorden, dock vet jag inte om jag hade ställt upp just här. Tänk er att skeda på rad med 270 andra festivalare. Ingen har duschat... dom har säkert skabb med (min förutfattade mening). Hua! Ja man vet ju själv hur fräsh man vart under festivaler. Rekordet idag ligger på 232 personer.

I måndags morgon hade vi föreläsning med vår lärare på plats (det är rätt ovanligt att man ser dom live i vår värld där telebild känns som det enda rätta). Då sa hon att vi fortfarande kunde skicka in case till henne som vi löst o sen få en kommentar på det, dock va det i senaste laget att skicka in "kvällen innan". Sagt och gjort, jag o min pluggkompadre skickade in några stycken på ett A4 i går (måndags). Man hade ju förväntat sig ett svar relativt snabbt, men icke. Får hoppas på svar imån, dagen innan tentan. Vet med mig sen innan att kommentaren vi kommer få tillbaka är i stil med: "Bra tänkt, men tänk på detta" - just det man vill ha förvisso, men det jag menar är att det tar ju henne max tio minuter att svara, dessutom så sa hon ju faktiskt att vi kunde skicka in. Ibland när kommunikationen brister så sjunker den här utbildningen i mina ögon. Iofs så har man blivit lite bortskämd av vissa ultimata skolboks-lärare!

Nu väntar kudden - och inte soffkudden denna gång!
Ha det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0