har jag lyckats

Har nog lyckats göra det mesta som jag skulle ha gjort idag! Tvätten blev tvättad! (allvarligt 6 maskiner tvätt på tre dagar har jag tvättat, märks det att jag o J knappt vart hemma o att det vart en del innan jul? Kommer inte ihåg sist vi tvättade.) Har plockat unda så att lägenheten är bebolig! Har ätit mat!

Kyckling pasta

Nått jag bara rörde ihop faktiskt, kyckling-sås på påse importerad från norge (är man lat så är man) lite garam masala, en stor kyckling filé, röd lök, en morot i en panna o sen serverat med extremt mycket isbergssallad toppat med rödlök. Blev mat till imån med, najs!

Vi (läs: jag) brukar röra ihop små pasta rätter av lite rester m.m. Faktiskt riktigt enkelt, billigt + att man tar vara på det man har i kylen. Idag råkade kylen endast erbjuda lök, isbergssallad och morötter o skafferiet en påse sås o pasta, men nått som annars e jättegott att ha i en kyckling pasta är broccoli i små buketter.

Har även gjort det mesta plugget som skulle göras idag, men känns som att jag fick upp farten så det är väll bara att fortsätta. Lite kaffe på det så sitter jag nog här till ett iaf.

På lördag kommer J och hans kompis ner hit!
Längtar! Har bara vart ensam hemma i ca 48 timmar men ändå. Brukar uppskatta egen tid och att få tulta omkring alldeles själv i lägenheten, se på två rikiga Martina-filmer i rad o sånt. Kan erkänna att jag ibland sätter på typ Kelly Clarksson eller Westlife ashögt o sjunger med för full hals. Häromdagen blev det dock mitt gammla favoritband, kent. Oj va besatt jag var av dom! Men hursomhellst en dag/kväll räcker, sen är det tråkigt att vara själv, eller iaf utan J.

Nej, ska väll öva på redovisningen en gång till...
Ha det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0