städa städa varje fredag (läs: onsdag)

Ja, man kan ju tro att jag packar men icke - jag storstädar! (J gör ett tappert försök med att hjälpa till... just nu spelar han rockband dock, han kör städa 5 minuter, max, pause 15 minuter. Effektivt!) Dock gör städning med radion på hög volym mig väldigt lugn. Just nu är jag inte alls resfebrig, fick ett sms innan med önskan om en trevlig resa. Just då kunde jag inte fatta att det faktiskt är IMÅN vi åker. G-g-g-gaaalet!

Lillskiten (pappas smeknamn på lillsyrran) ringde igår o va alldeles hispig, samtalets början lät ungefär såhär:
Johanna: Heej (i typ falsett)
Martina: Hejhej. (ganska lugnt tonläge, men allt e ju relativt)
Jo: Jag har typ resfeber! (fortfarande i falsett)
Ma: Jaha, varför då!?
Jo: Jo, jag har typ resfeber FÖR DIG! (nån ton några oktav över falsett)

Efter en stund...
Jo: vad gör du då, packar du? (försöker spela lugn)
Ma: Nej, jag är typ inne på luftfartsverkets hemsida o kollar lite o lite på resebolagets hemsida.
Jo: VA, har du inte vart inne där FÖRÄNN NUU?
Ma: Jo, är bara inne igen o kollar.
Jo: Har du packat ner bikini, flipflopps, handdukar.........
(typ fem minuter senare)
...... schampo, balsam o tandborste?
Ma: Ja, jag har läget under kontroll!
Jo:Men alltså om det skulle hända nått å du behöver pengar eller så, du får ju bara höra av dig så sätter jag över!
Ma: Men bajs jag har pengar
Ja: Ja men OM!
Ma: Ja, va gullig du är
Ja: JA men jag är ju OROLIG!

(observera att det inte är en exakt återgivning men ungefär)

Är hon inte för gullig ;)
Typ hispigare än jag, iofs va jag rätt hispig när hon åkte till Turkiet innan förra sommaren men klassen (!!!) o skulle vara iväg en heeel vecka. Tvingade henne att messa när dom kom fram, en gång i mitten och innan dom åkte tillbaka. Hönsigt värre.

Nej, nu ska det städas!
Ha det kalas!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du MÅSTE messa när du kommer fram och minst en gång under veckan och säga hur ni har det och när ni landat i Sverige! Promise!

2009-01-21 @ 13:43:49
URL: http://jobengtsson.blogg.se/
Postat av: Mallan

Jag förstår Johanna. Du har faktiskt fått mig att ha resfeber för dig också!! haha. Just nu väntar jag bara på att du ska ringa. Jag har tänkt på dig hela dagen snuttan!!

2009-01-21 @ 19:06:01
URL: http://sjuhavsenare.blogg.se/
Postat av: Mallan

Förresten. Dom reglerna du har för johanna om att du ska messa henne när du är framme o en gång i veckan och när du är i sverige gäller mig med ;) Jag är faktisk väldigt beroende av dig vet du!

2009-01-21 @ 19:08:12
URL: http://sjuhavsenare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0