mitt '08

År 2008:

•        Fyllde jag 25

•        Var jag på Kolmårdens djurpark för första gången

•        Är året då jag började träna

•        Fick jag äntligen uppleva jul på Liseberg

•        Upplevde jag mitt första SM-guld i Globen

•        Bytte jag ut mina ca 9 år gamla glasögon mot två nya

•        Flyttade jag inte en enda gång

•        Mamma fyllde 50

         

Ja, detta hände bland annat, men såhär började det...


Några minuter in på år 2008 fick vår nyårsfest ett abrupt avslut. Vattnet praktiskt taget forsade ner från det spruckna taket, vi försökte rädda det som räddas kunde - vad ska man säga, det är ett tolvslag som man sent kommer att glömma. Tur bara att jag inte viste att det var avloppsvatten filtrerat av isolering som jag låg och torkade på golvet i min fina svart/grå nyårsblåsa. Stakars värden också, kul att ringa sina föräldrar: "Gott nytt år, rören i huset gick vist sönder precis, det droppar ända ner till tredje våning."


Vänner.

Motgångar gör oss starkare! Man hatar bara att höra de orden när man är mitt i en motgångs period. Jag har många starka vänner, men bara en som besegrat cancer och som trots detta vart den perfekta mamman. Du är helt klart årets kvinna i mitt liv - alla kategorier!


BFF blev sambo med sin kärlek och började plugga igen.

Tack för att du alltid är du! Alla borde få ha en BFF som dig!



Att kämpa och jobba sig upp är inte alltid det lättaste, det gäller att inte ge sig! E du fixade det, nu är du en butikschef - lucky you! Du om någon förtjänar det!


Skola / Jobb.

Fick inte bara mitt första, utan också andra VG detta år.


Är inte Ge-Kås campingen det bästa stället att åka på klassresa till så säg!

Kan dock inte skriva nått mer om det - det som händer i Ullared, stannar i Ullared.


Fick erfara att ha ansvar under min chefs semester - blev många erfarenheter rikare. Planering är A och O, saker går inte alltid så lätt som man tänkt sig och man bör ta tag i problem direkt och inte skjuta dem åt sidan eller se om det "går över". Är nöjd över min insats och det resultat vi presterade, oerhört tacksam för förtroendet och längtar tills jag får en egen liknande tjänst.


Kom på tredje plats för julimånads försäljare inom kedjan!


Familj.

Min familj är och kommer alltid att vara viktig för mig, dock har vi haft vad man i ett förhållande skulle kunna kalla "en fnurra på tråden". Besvikelser, ilska, ångest och tårar har runnit både över mig och ner för mina kinder. Samtidigt så måste man se sina föräldrar som människor, och inte bara mamma och pappa. Har under året kommit till insikten med att allt blev bra i alla fall. Ännu har inte alla bitar fallit på plats kanske, men så gott som. På vägen dit har jag dessutom fått lära känna två helt underbara människor.


Min älsklings syster tog studenten - tog sitt pick och pack, drog med sig sin J och for till Oslo. För mig innebar detta bland annat:

•         att jag inte tränar lika mycket

•         att jag fick sjukt höga telefonkostnader

•         fick min syster att starta en blogg


Helger, storhelger och sommardagar hemma hos familjen E är värdefulla och helt underbart mysiga!


J.

Hur smörigt det än kommer att låta så var helgerna då J kom från Åstol till Varberg dom mysigaste och underbaraste sommarhelgerna jag upplevt!


J kom även in på sin utbildning, klippte av sig håret och är numera naturligt blond och slutade vara mega über överbesatt av data- och tv-spel.


Jag o J bokade även vår första resa tillsammans! Egypten - snart kommer vi!


Älskar dig!


Övrigt.

Klockan 20.46 den 9/3 år 2008 stod det klart att Carola (o Andreas Johnsson) inte gick vidare till finalen i melodifestivalen. Jag fick inte mindre än 6 sms på raden samtidigt som det ringde både på hem- och mobiltelefonen. Min version av skandalen var tydligen väldigt intressant!


Har inte gråtit för att jag sett på film på många, många år - men under Sex and the city filmen grät jag två gånger!


Att bli fotad och stylad av riktiga proffs i höstas var otroligt roligt!



Kommentarer
Postat av: johanna

Haha, ditt 2008 och du nämner Carolas förlust, gush jag är stolt över dig, haha! =)

2009-01-05 @ 07:31:56
Postat av: Jessica

härliga 2008!

hoppas att nästa blir lika bra å lite till!

Blev sjukt tomt i E huset när du lämna oss...



2009-01-05 @ 14:08:10
Postat av: Mallan

Först grät jag för att du skrev så vackra saker om alla (mig.puss).Sen grät jag av skratt för att du nämnde carola. Sen grät jag för att jag inte var med på nån bild över ditt 2008 FY!! ;) För övrigt martina. jag hittade en grej med carola som du MÅSTE SE! Detta är på ett band från 90 talet som inte spelats över, en carola special o du kommer älska den!

2009-01-05 @ 16:26:24
Postat av: lisa

Jag fick oxå flera tårar!! tack! Och du är underbar.......

2009-01-13 @ 00:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0