jag tror på oss

På framsidan av alla dagens tidningar står det enbart om hur fruktansvärt dålig röstningen är, samt att Mede är den dåligaste programledaren i Melodifestivalen ever. Kan hålla med om att röstnings-sättet är super dåligt, är det inte bättre att ha det liiite enklare. Folk sitter ju troligtvis ute i stugorna med ett glas vin eller en öl i handen tillsammans med sin familj eller sina vänner, tro f*n att man inte vill lägga för stor energi vid hur röstningen fungerar. Man sitter ju inte tysta allihopa och kollar med största engagemang på precis allt som sägs. Nej precis, man sitter och småpratar, smuttar på sitt vin, lyssnar på låtarna, allt däremellan är inte så intressant. Så nej, ta bort det där med duellerna. Vem kom på det där från första början?

Jag förstår heller inte kritiken mot Mede, jag tyckte hon var toppen! Folk saknar Luuk, men minns ni hur sågad Luuk var efter sitt första Melodifestivalen-program? Nej, tänkte väll inte det. (läs här och här) Han blev kritiserad både av tvpubliken och av artisterna och nu saknar vi honom. Tror alla kommer gilla Mede när festivalen är över.

Dock tror jag inte att röstningen kommer vara nått vi kommer gilla varken under eller efter programen.

Ja jag tippade ju inte så många rätt angående vilka som skulle gå vidare och inte, det enda som man på nått vis kan kalla rätt var att scotts iaf gick vidare till nånting. Tycker deras låt är skitbra! Stackars Shirley Clamp - sist liksom. Men nej, låten fastnade inte som de andra hon framfört i Melodifestivalen.
Youtube:ade lite innan, man kan ju inte se uppträdandena där från igår, det står: "Videoklippet är inte längre tillgängligt på grund av ett upphovsrättsanspråk från SVT." Det enda man kan se är dom som åkte ut, typ Marie Sernholt. (synd att hon inte gick vidare till andra chansen föresten. Den låten gillade jag.) Men va det verkligen så förra året att man inte kunde se alla låtar på Youtube? Mins inte riktigt. 
Kan inte hjälpa det men jag kan inte falla för Emilias musik - låten va okej o så, men jag tycker inte om henne. Va inte sådär vansinigt förtjust i Alcazar heller... känns som man hört låten innan. Och ja, man har hört dom framföra låten innan - deras musik är för mig bara: samma samma.

Ikväll blir det chilli con carne.
Efter en långpromenad med J så ska det bli gott med lite käk!

Ha en toppenkväll!

Denna hittade jag - undrar just hur lång tid det tar man inte kan se på denna heller.
Lite störiga "effekter" då o då - typ Ha ha på Maries låt.

Kommentarer
Postat av: Mallan

Martina...Ibland blir jag lite rädd för dig! Jag undrar om du kanske blivit lite dansbandsskadad för hur kunde man INTE tycka att Alcazar va skitbra!? Jag satt verkligen o rådiggade hemma i soffan. SItter här o väntar på hemtentan...kommer om fem minuter...baaaajjjjjjsss Puss

2009-02-09 @ 08:55:56
URL: http://sjuhavsenare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0