vad ska vi ha till middag

Idag va en riktig såndär lång-körar-dag med start klockan 8 med föreläsning, vidare skrivning på både Ex-arbete och en annan rapport, lunch framför datorn i datasalen, fortsätta skriva och sen iväg på intervju med en Ica-handlare här i staden, snabbt tillbaka och skriva ner anteckningarna. Alltid kul att träffa butikschefer från matvarujättarna! Hur som hellst så ringde J vid halv sex när jag fortfarande va kvar i skolan o sa att vi nog inte kunde göra spagetti och köttfärssås för att jag nog inte skulle komma hem innan han skulle gå till sin kompis o spela tv-spel. Jag svara:
"Ja men du kan laga det så kan jag bara värma sen när jag kommer hem!"
"Mmm... eller så tar vi bara pytt-i-panna eller macka eller nått..."
"Ja men nu har vi ju bestämt köttfärssås!" (Vi hade liksom först hörts om VAD vi skulle äta, sen en gång till för att jag kom på att köttfärsås e ju gott o då sa J ja och han viste redan då att jag skulle bli sen.)
"Jo, men du hinner ju inte hem."
"Nej men laga du det då."
"-Ja men jag KAN ju inte!"
"-Klart du kan!"
(tystnad, sen:)"-Nää... nu tar vi pyttipanna!"
"-nej köp grejerna så kommer jag hem o lär dig!"

Sagt o gjort, gick hem och lärde J att göra köttfärssås o spagetti, bler riktigt gott!
(hade ju trots allt vart aktiv i 10 h så jag va ändå inte speciellt produktiv.)

Så sa jag: "-Det va väll inte så svårt?
"-Nej, men det va nått annat också."
"-Jaha?"
"-Jävligt tråkigt!"

Jaja, alla kan inte tycka det är kul att laga mat!
Men J har lovat mig att vi ska gå matlagningskurs ihop sen när vi e klara i skolan!´

* * *

Snart kommer lillasyster - måste dammsuga!
Ha det kalas!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Att laga mat är nog det tråkigaste som finns. Marcus får alltid göra det här!

2009-02-20 @ 10:32:05
URL: http://ecarolines.blogg.se/
Postat av: Jessica

HAHAH! härligt...kör med han bara...han kan behöva lära sig å fixa lite! Fan förlåt för att jag bara dissa dej helt plötsligt..men jag va tvungen å gå å käka! men skaffa skype å lägg till mej, jessicaeol..ha d bäst kraaaam

2009-02-20 @ 14:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0