när det snöar får man sitta inne

Oj va det är svårt att veta VAD man ska börja när man har så mycket att göra.
Dock kom jag igång o satt själv här hemma o plugga i 2 timmar efter att jag kom hem från skolan vid tre. Helt plötsligt känns det inte helt omöjligt att det är tenta nästa fredag. Gäller som regel oftast bara att ha en plan, o nu är den ju fastställd så då va det bara att följa den med. Alltid lättare att dela ner sina studier i delmål - synd bara att det tog sånn tid för mig att förstå detta.

Imån blir det samma visa, skolan, sen plugg hemma. Men vem är jag att klaga? Jag har ju precis haft semester!

Tips till alla som pluggar: Gör listor som du följer över dagen! Sätt upp relevanta mål för dagen och sitt inte i 3 timmar konstant. Då sitter du bara av tiden (eller nu talar jag egentligen bara utifrån mig själv) men sitt en timma, ta en pause en stund, gå sen tillbaka o sitt en stund till. Hade man vart på en föreläsning hade man ju inte suttit i mer än en timma utan en bensträckare liksom.

Idag kom det minsann snö - mysigt men kallt kallt!
När kommer våren tro?
Jag o J tog en liten promenad i snön innan. Är nog åldern för jag sa till J att Converse inte är vinterskor. (När jag va 20 hade jag Converse i - 25 grader i Hemsedal)
Med Conversde som vinterskor får man helt enkelt sitta inne om man vill.

Ligacupen mellan warberg o balrog nu. 2-2 med dryga 10 minuter kvar. Spännande!

Imån kommer ett roligare inlägg än vad som vart det sneaste dagarna - nyfikna på vad det kan vara va?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ahmeeeeh, Converse är visst vinterskor, du börjar bli gammal! ;)

2009-02-05 @ 10:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0