jag längtar ut

Ny vecka, nya möjligheter. Denna veckan kommer väll dock inte handla så mycket om möjligheter så som jag ser det. Jag kommer sitta djupt försjunken i mina böcker o tentaplugga ute hos min far. Helt okej en vecka som denna, J har också tenta och dessutom inga föreläsningar. Så han kommer spendera den mesta tiden hemma hos oss. Av nån anledning så är det lättare för mig att inte plugga hemma heller. Vet inte varför, men får mer gjort på bortaplan. Därav så blir de kommande dagarna mestadels ifrån honom, men nog rätt så bra för våra studieresultat trots allt. Går vi båda hemma blir det så lätt att man hittar på nått annat, vill laga lite god mat ihop eller bara mysa i soffan.

Dagen so far har erbjudit ett möte med BCn på Willys. Vilken man alltså, vi hade dryga timmen på oss med mötet, men jag sa till han när vi (jag o min grupp) va klara att jag lätt hade kunnat prata en timme till. Livsmedelbranchen är rätt intressant ändå. Vissa saker kan man ju bara lära sig i verkliga livet och inte genom studentlitteratur. Jag längtar ut! Ut och jobba!

Nu är klockan lite över tolv och jag ska sätta igång o plugga. Jobbigt att man känner sig lite halvkass idag, en bra start på veckan brukar ju båda gott. Får helt enkelt trycka ner det halvkassa som rör sig i kroppen och komma upp på toppen igen! Man har inte tid att vara sjuk o halvtrött som student.

Tänkte gå ner till skobutiken i eftermiddag med o reklamera skorna, och apoteket o köpa Compeed. Dom nya vinterstövlarna gav mig skavsår i lördags. Stackars J hade gått och lagt sig när jag ringde vid två för att jag skulle ta mig hem efter schlager-kvällen. Hade på ditvägen märk att det gjorde pyttelite ont på hälarna, på natten gjorde det dock skiiitont. Men som den gentleman J är så går han upp ur sängen, klär på sig, packar ner ett par andra skor till mig och traskar iväg. Tänk att jag hade börjat gå när jag ringde och vi möts ändå halvvägs, sånn tid det tog. Skönt att man har världens mest omtänksamma sambo! Så Compeed får det bli.

Men först blir det plugg!
Ha en toppen dag!

Kommentarer
Postat av: Mallan

Det var det gulligaste jag hört. Vissa har tur med omtänksamma pojkvänner! Puss på dig

2009-02-09 @ 14:49:00
URL: http://sjuhavsenare.blogg.se/
Postat av: Anonym

Naw! Vi har våra Jownasar lindade runt lill-fingret, de e naaajs! =)

2009-02-09 @ 16:30:32
Postat av: lisa

Måste bara påpeka att Jonas är en riktig gentleman... Du har uppfostrat han bra Martina:)

2009-02-11 @ 00:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0