en kväll i mitt tecken

J är just nu iväg och bowlar med sin klass, vilket blir ett ypperligt tillfälle för mig att bara strosa omkring i min ensamhet vilket jag älskar att göra lite då och då. Sagt och gjort, när J stängde och låste så satte jag igång min röda lilla söta cd-spelare och började baka. Tanken var först att jag skulle göra två små (alltså en vanlig sats) kladdkakor. Men det gick så snabbt, så jag gjorde även en annan chokladkaka, typ sockerkaka fast med choklad och apelsin i. Den ena kladdkakan har även den apelsin i, men J tycker inte om det så därav två olika. Ska ha med mig den ena när jag ska till Fröken O imån och se på Melodifestivalen med henne och Isa.
   
baka baka liten kaka

Vill man ha lite smak på sin kladdkaka så finns det faktiskt mängder med olika saker man bara kan tillsätta, jag kör mest på apelsin och mint (pepparmints flaskor från Ekströms finns på bakavdelningen nästan överallt och ser ut ungefär som karamellfärgsflaskor, sånna där små, ungefär 4-5 droppar ska man ha, men smaka av.) Annars kan man typ krossa i digestivekex har jag hört. Eller jordnötter. Ja nä, nu sätter bullmamman i mig punkt, kände att det blev himmla klämkäckt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0