att shoppa är en konst i sig

Vanligtvis brukar ju sis va med mig när det handlar om att shoppa, upplever att jag har lätt att se vad andra passar i och vad som klär dem men när det kommer till mig själv är det hopplöst. Har väll troligen med ens egna uppfattning om sin kropp att göra, man har en bild av hur det kommer se ut och när man tittar i spegeln så ser det inte alls samma ut. När sis däremot hjälper mig så får jag oftast den bilden framför mig som jag har i hjärnan. Helt enkelt lättare att uppfylla andras önskemål än sina egna, om ni frågar mig!

Hur som helst, har letat efter ett par chinos så länge jag kan minnas (typ från att de kom in i butikerna vilket det väll gjorde typ förra sommaren om jag inte misstar mig). De flesta har suttit bra på rumpan, men liksom inte fram. Av denna enkla anledning så har jag i princip glott sönder mig själv på andra människor som bär upp detta plagg så mycket snyggare, fram tills idag!! Här-om-dagen fick jag en värdecheck från MQ hem i brevlådan, 100 kr rabatt på braller. Ja, men härligt, har dom ett par som är snygga så klipper jag dom, tänkte jag. Kilade ner vid lunchtid idag och fick tag på ett par jättefina - sista paret i min stl dessutom och för 399:-. Helt okej tänkte jag, nu är det bara det jobbiga kvar; att bli besviken över att det precis inte går att knäppa knappen (inte magens fel, enbart rumpans). Sen när man provar stl över så är dom groteskt mycket för stora. MEN, plötsligt händer det: De här chinosen va liksom som skapta för min kropp!! Lagom över allt, OCH inte den där irriterande cm för små i midjan!
Gick glatt o betalade o sa till säljaren att jag i princip va kär i byxorna för att det va de första, i djunglen av chinos, som passat mig. Hon svarade lite lagom ointresserad över mitt fynd: Ja du har ju dom i blått, grått bla bla bla och bla bla bla med. Jaha tänkte jag, det va ju skoj mitt i denna chinos-revolution! (Hon kunde väll svarat lite glatt: Men gud va kul, härligt att det va här du hittade dom, skulle dom bli ett par favouriter så  finns dom i lite andra färger med!) Kanske jag som e förstörd efter min utbildninge, jag är som en 40-talist ibland känns det som, oerhört krävande.
  
Mina fina braller, blev ett vitt linne med. Allt från Sunshine 360.


Efter MQ besöket blev det Kvantum en snabbis, hittade en bok på bokrean som troligen kan passa mig:

Lycka till av Ernersjöö & Sjögren.
Handlar om hur man hittar balans i livet och karriären och om hur vissa saker inte utesluter det andra, samt om kvinnor som startar eget.
29:- på bokrean.


Nu blir det plugg en timme eller två, trots allt tenta nästa vecka och jag känner att det är dags att sätta på en högre växel på pluggandet inför den nu om det ska gå vägen.

Melodifestivalen ikväll! Wiiii!

Ha det kalas!

Kommentarer
Postat av: Johanna

GUD VAD SNYGGAAAAAAAA!!!!!!!!

2009-02-28 @ 17:59:47
URL: http://jobengtsson.blogg.se/
Postat av: Mallan

Om du hade handlat på mitt MQ hade jag börjat dansa av lycka för din skull o sjungit Carola! Så funkar det på mitt MQ i alla fall! Roligt att du äntligen hittat chinos! I love mine! Måste även kommentera att din mat där uppe såg helt gudomlig ut. Jag hade gärna blivit bjuden på den middagen. I födelsedagspresent ska jag nog önska mig en hemmagjord kokbok av dig :) puss o kram BFF

2009-03-01 @ 18:01:42
URL: http://sjuhavsenare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0