en liten update om ingenting egentligen

Jag o J va i Göteborg i helgen. Syftet va en mysig helg, nya höstkläder och skor. Jag kom hem med endast ett bälte och J kom hem tomhänt. Vet inte om det va för att det var för mycket folk för att riktigt i lugn o ro kunna se på kläder o skor, eller om det va för att allt höstnytt ännu inte fanns i butikerna som gjorde att denna shopping runda blev så tunn... En kombination kanske. Lönelördag och fem miljoner evemang runt omkring. Shopping i Göteborg lär hädanefter inträffa en vardag i mitten av månaden, för vår del.

Hade lite ärenden idag under dagen och en del telefonsamtal att genomföra. Mycket blev gjort men det ser ut som att det blir en hel del fixande imån med. Är det inte det ena, så är det de andra, eller hur? Eftermiddagen kommer att spenderas tillsammans med systrarna E.

Efter en tur till polisen idag (skaffade ett nytt ID-kort) så började det såklart att regna. Kan tycka att regn är mysigt, men detta va verkligen sånt där superblött regn. Ja, allt regn är ju blött, men sånt där småregn som man egentligen inte märker utan det bara är där och kommer från alla håll och kanter är nog det värsta. Något blöt då så gick jag en tur till Gina Tricot, Gallerix och Sisters.

Är ju säkert lite skol-o-arbetssakdad, men om man har en service varför inte skryta om den? Hade exempelvis ingen aning om att Gallerix hjälpte en att rama in sina bilder om man bara bad dem förän jag o J va nere där för lite drygt ett år sen o kolla efter ram till vår Åstol-bild. Efter förfrågan i dag så ska tjejen som jobbar där nere (supertrevlig) även hjälpa mig med lite andra inramningar. Men varflr skryter dom inte om det? Dom kan i princip fixa allt inom ramväg åt dig. Hur-som-haver, blir nog en tur dit igen om några dagar...

Jag bara älskar tunikor. Hittade ingen jag gillade i Gbg, med inne på Sisters hittade jag en superfin laxråsa sak:
  
Tunika, G-star Raw, från Sisters. Svart läderbälte från Monki. 

Håller på att laga mat. Detta eländiga vardagsbekymmer...
-Vad ska vi äta?
-Vet inte?
-Vad är du sugen på?
-Vet inte?
-Nä. 
-Vad ska vi hitta på då?
-Vet inte, har du nått förslag?
-Nä, jag vet inte.
 
Så går min och J:s dialog fram o tillbaka varje dag. Vet vi inte alls en dag så finns alltid back-upen: korv stroganoff eller chilli con carne. Vi äter det ganska mycket. Ja ni som sett min lunchlåda vet ju. Idag blir det dock rotfrukter i ugn, ugnsgratinerad falukorv o nån sås. Lite vardagslyx, och gott!

Alla varbergsbor vet väll att Portugal intagit Kusthotellet och har sin öppna träning idag. Ska bli kul att höra hur många som trotsade regnet för att få se lite av världens mest betalda fotbollsspelare och hans landslag. Kul att de är i Varberg i alla fall. Och det är väll första och enda gången jag lär säga: "Synd att man inte jobbar kvar på Kust."

Ja, det va väll en update om allt och ingenting.
Det får bli rubriken det.

Ha det kalas!


Kommentarer
Postat av: Johanna

snygga grejer! Vad köpte du på gekås då?

2009-09-01 @ 18:13:21
URL: http://jobengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0