vad som komma skall

Ni kanske märker att bloggen inte är överprioriterad just nu?! Detta beror på att jag inte har tentaperiod (allt annat än rå-plugg är ju intressant just då) och istället lägger jag den mesta av min lediga tid på Ex-arbetet, den nya kursen och diverse andra saker. Har rätt mycket i skolan just nu. Imån blir det dock tenta-plugg, har omtenta om två veckor som jag absolut inte vill missa, sen har jag även en liten ambition om att hinna städa iordning lite o tentaplugga lite på söndag igen. Alltså lär det bli uppgång tidigt imån om jag ska hinna. Ska på seminarium kl 14-15 imån med. Sitter o lyssnar på SR och matchen mellan Balrog-Warberg som går av stapeln i Botkyrkahallen i Sthlm. Just nu 5-5 efter kvittering av Warberg i sista sekund. Spännande! Nervpirrande om inte annat.


Vad händer mer i helgen då?
Jo, imån ska vi ut en sväng till pappa och käka middag med han och A. Mysigt! Blir nog tidig hemgång för på lördag är det jobb några timmar för min del och J ska tok-plugga inför sin tenta på tisdag.
På lördag kommer jobb-tjejerna hit och vi ska dricka lite vin innan vi går ner till Grappa och äta middag! Ska bli kul att träffas utanför jobbets fyra väggar.
Söndagar är min obligatoriska slappar-dag, ska bli skönt! Blir dock några timmars tenta-plugg, men från och med skärtorsdagen så är det slappning deluxe över påsken. Man behöver avsätta tid för ledighet, trots att man är student, ingen mening med att pina sig själv.

Har inhandlat lite födelsedagspresenter idag till Js lillasyster som fyllde 14 år för ett tag sen, men även till Herr Karlsson som nu är 6 år gammal. Bäst att inte skriva vad det är - man vet ju aldrig vem som hittar hit?

Ush och fy - jag håller på att bli förkyld. Inte populärt!
Kände redan igår att jag hade ont i halsen, svaljet liksom. Idag kliar det mest i halsen och jag känner att näsan rinner och jag nyser en massa. Ja, ni vet ju symtomen för förkyldning...

* * *

... gaaah, straff i förlängninge för Balrog! I die....... mitt hjärta går på högvarv!

Fan. Han satte den.
1-1 i matcher.

Nu blev jag upprörd känner jag.
* * *

Varför har inte jag fått min deklaration än?
Drömmen hade ju vart detta. Men jag räknar istället med att få betala tillbaka, det hade ju vart min sedvanliga tur.

Nej, nu blev jag aldeles för upprörd. Blir nog en film nu. Har en Love-film på lager, med betoning på love.
Ha det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0