omeh allvarligt

Fy f*n va förkyld jag är idag!
Näsan rinner, jag har sovit ca 9h men är ändå dödstrött, kaffe smakar äkligt (katastrof, hur ska jag bli pigg?), halsen kliar och vi har ingen nässpray hemma.
Ska ner till skolan en timma sen, får bli en sväng om apoteket och nån slags kur (läs: ett stort pkt Panodil Zapp och nässpray). Ska gå lös på Js apelsiner här snart.
Som grädde på moset så vaknade jag i morse och såg att Js sida va tom. Gick i i v-rummet och där låg han o sov på soffan. Väckte honom, för han skulle till skolan och fick onda ögat. Jag är nog inte den ena som lider av att jag är förkyld, tydliligen störde det nattsömnen för honom!

Har försökt sitta med omtenta-grejerna men jag tror jag fräste ut hjärnan innan. Jag får hoppa det idag och istället satsa på att plocka iordning o städa lite här hemma. Träffa grannen nere i tvättstugan och hon berättade om sin lilla förkyldning hon haft för ett tag sen: sängliggandes och sovandes i tre dagar. Ja hua mig. Hon avlägsnade sig ganska snabbt. Förstår henne, har man en sådan förkyldning fräsh i minnet så är jag nog inte den första personen man vill stå och småprata med.

Mycket snack på nätet om matchen som va igår. (6-5 till Balrog) Tycker inte det va så mycket av en skräll, det va en jämn match, vem som hellst hade kunnat vinna, tror detta va sista gången Balrog "skrällde". Nu är det stog och de får väll bara njuta av att spela sina två sista matcher för denna säsongen.

Nu ska jag snyta mig!
Prosit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0