fashionista

Kvällen igår var lyckad, mysig skaldjursbuffe-mat, neonblå fördrink och 20 kr per öl. Alla var glada, och efter hand ganska fulla. Men är det insparksfest och invigning så är det! Där va givetvis ett liveband som spelade gammla dängor. Men när klockan va elva så vart jag så trött, så trött. Har man hållt igång en hel vecka så är fredagskvällarna heliga: God mat, nån öl eller två, lite godis och sen decka i soffan. Det är min fredagsfavorit. Gick hem, nyktrade till väldigt snabbt när jag mötte en vän som fått sin kväll försörd av en idiot inne på festen. Suck alltså, varför kan inte vissa människor låta andra ha kul?

Idag är planerna en del, men ganska slappa sådanna.
Ska till farmor och farfar efter att jag dushat, ätit frukost (ja jag vet att kl är drygt tolv) och köpt en inflyttningsblomma. Jag o J bor numera grannar med min farmor och farfar. Så nu är det dags att gå över och fika i den nya lägenheten. Farmor är en riktig fashionista. Gäller egentligen det mesta, hon hänger gärna med i modet och vad som är är inne för tillfället. Hon har nämligen övertalat farfar att dom ska ha en fondvägg i sovrummet och hennes vänninors som vart och tittat har tyckt att det vart lite skrikigt, men hon tycker det är fint! Ska bli spännande! Ibland när farmor vill göra om så anlitar dom en stylist som ordnar allting, stylisten får helt enkelt en budget och sen kommer hon med prover och grejer och till slut så har farmor exempelvis vardagsrummet klart som hon vill ha det. När jag bli pensionär ska jag minsann också ha en stylist hemma hos mig.

Hur som hellst, ikväll ska jag o J ut till min far. Ska träffa pappsens flickvän för första gången. Är väl förberedd, och alla som träffat henne gillar henne jättemycket, inte minst min lillasyster.

Ush, jag o J har stopp i vasken i köket. Med tanke på att både jag o J är lite småbakis så vette-katten om det kommer hända idag att vi gör rent det. Eller att J gör rent det, för det lova han igår på fyllan. (va ju inte så dyrt att supa han full igår, och dessto lättare att få han att erbjuda sig att göra rent det.)

Nu blir det frukost framför tv:n!
Ha det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0