näsdroppoholic

Ja det har minst sagt vart en farfylld helg och lite tid att vila. Ska försöka få en helledig dag nån dag i veckan. Fredag kanske, isåfall blir det 3 dagars ledighet. J tjatar på mig hela tiden att jag borde ta det lite lugnt. Lätt för han att säga som inte har myror i benen. Han vill nog trots allt bara mitt bästa!

Lillsyrran av ju som sagt hemma i helgen. Mysmiddagen hemma hos pappa var kanon, vi fick grillad kycklingfilé med gorgonzolaost i mitten. Alla utom jag hade bacon inne i kycklingfilén med. Finns ingen som lagar så god mat som min far. Eller jo det kanske det finns, men hur som hellst så lagar han mat som likaväl hade kunnat serveras på en topprestaurang! Kanske nått att tänka på till de äldre dagarna? han är ju trots allt bara 60 då, så varför inte öpnna en liten krog. Haha!

Lillsyrran besöker hemstaden igen om ungefär en månad, bara att börja räkna neråt. Håller tummarna för att hon kommer hem över jul.

J har haft besök i helgen. Trots att jag skulle jobba i lördags så kunde jag inte med att gå ut i vardagsrummet och be dem att dämpa sig lite. De träffas ju trots allt inte så ofta! Somnade efterhand med en öronpropp i högra örat och andra öret nedtryckt i kudden. Höll på att somna på farmor o farfars balkong efter fikan där i lördags eftermiddag. Kom hem runt elva på kvällen i lördags och då va det grabbförfest hemma. Kunde ju inte med att slänga ut dem, för jag viste ju att jag ändå inte skulle kunna somna innan J va hemma igen. Lyckades slummra till o vakna ungefär var 5 minut. Vaknar av att det ligger en spritfabriks-arbetare bredvid mig o säger att han är hemma. Då somnar jag och vaknar 6 timmar senare och går till jobbet.. Efter två nätters dålig sämn så gick jag o Lillsyrran o la oss för att sova igår kväll i mitt o Js sovrum. Men med en Martina med för lite sömn i kroppen är ingen rolig Martina. Efter 10 minuter och 10 minuters tjatter från vardagsrummet gick jag ut lite väl surt och sa att dom fick "pip" hålla tyst. Och det blev det! 5,5 timma senare ringer klockan. Upp upp... 8 timmars sömn varje natt it's the shit!

Än så länge ingen förlust för hemmalaget i Innebandy. 7-2 mot Jik igår, glömde dock tippa, men det hade nog vart fel ändå. Trodde det skule vara lite jämnare målmässigt. Älskar när man har fel åt det hållet.

Har nog kommit över mitt nässpraysberoende. 3 veckor och två föaskor nässpray har konsumerats. Skönt att det är över, ser fram emot att bli helt frisk och kunna träna och andas normalt. Det va en sjukt ihållande förkyldning jag haft. USH, finns det inte nån sätt som man kan bli imun mot förkyldning?

Nu blir det plugg en stund! Har vart i skolan i ungefär en timma...
Ha det kalas!

Kommentarer
Postat av: JOHANNA

"TJENA BLONDI FÅTT KUK IKVÆLL?" hahaha!

2008-09-29 @ 19:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0