är det inte underbart

Dagens match va väll inte super-kul, kändes som att den likagärna kunde slutat som jag tippade, men ja, bollen måste in i mål. 5-4 blev det dock. Ingen match som kommer gå till historien kan jag tro. Frågade en bekant vad han tyckte om matchen och han sa: Menar du matchen idag, det kallar inte jag en match. Ja, tycka vad man vill får man ju, även om man tycker fel. Kul va det iaf när dom i första periodpausen visade dom bilder från Wic-Täby matchen säsongen 06/07. Mycket blandade känslor när jag inte hade möjlighet att ta ledigt från jobbet (jobbade dessutom endast 4 timmar, fast å andra sidan så missade jag ju inte början av matchen) och hela familjen åkte upp till Globen för att se detta spektakel. Men, skjortor och slipsar säljer sig inte av sig självt och vad gör man inte?! Hur som hellst så ringer min BFF från Thailand efter att matchen är avblåst. Hade inte pratat med henne sen nyårsafton på telefon och när jag väl har henne i luren så filmar TV-teamet även en väldigt glad man - min far. Kan det bli mycket bättre? SM-guld, efterlängtat telefonsamtal och pappa på TV på en och samma gång. Lustigt. Va även då som citaten Once in a time life kom till, dock va det inte jag som sa det. Underbart citat!

Nåväl, Mullsjö har nog en del att komma med i SSL ändå. Blev stundtals lite impad, eller jag menar; jag trodde dom skulle vara sämre. Trots 4 insläppta så tycker jag Warbergs nya 2e målvakt gjorde det skapligt. Vinst är vint och det är det som räknas.

Säkert ett tråkigt inlägg för många detta, men måste ju bara kommentera att Frölunda inte vinnit en enda match hittills. Skulle inte detta vara super-laget? Hur som hellst, precis som min lille J säger så är det många som suger i början av säsongen. Det får vi innerligt hoppas. Man kan väll inte vara glad för att man får 1 poäng på 4 matcher med ett sådant lag?

Är det inte underbart att all sport dragit igång igen? Pratade med BFF idag och hon och jag konstaterade detta. Dock håller hon på Linköping, men även solen har sina fläckar.

Är inte I ditt ansikte hur kul som hellst så säg!? Ser fram emot nästa vecka när Betnér och gänget ska till Aftonbladet.

Ha det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0