överdoserad O'boy, barkis och skol-irritation

Har just kommit hem från skolan och dagens sista föreläsning. Sitter och trycker i mig barkis och ett stort glas överdoserad O'boy (enligt Js mått mätt). Måste bara skriva om denna helt meningslösa sak som att dosera O'boy, Vist vill man att det ska smaka lite choklad och inte bara mjölk? Då kan man ju inte bara ta 3 tsk till ett glas (ca 3dl). När J gör O'boy smakar den ingenting.

Har en kurs nu som heter Företagsledning II och den är uppbyggd på en stor rapport och 8 föreläsningar. Sen kursstarten, som var för lite mer än en vecka sen så har jag endast lagt ner 3-4 timmar på denna kurs och det i form av de två föreläsningarna som vi har haft. Den andra kursen däremot har jag lagt ner all övrig studietid. Eftersom kurserna är värda 7,5 HP vardera bör man ju lägga ner ca 50/50 i tid på varje kurs. Sen eftersom det inte är nån tenta i FL II kommer vi endast att bli bedömda på den stora rapporten, som kursen i sig endast bygger på. Vi får välja vad vi vill att skriva om, inom ramen av Företagsledning med betoning på just ledning. Men, mer info om det kommer vi få nästa eller nästnästa vecka. Är inte det lite elakt? Ska man få ut mest möjliga av sin studieperiod så vill man ju hålla ett jämt tempo och inte ta det megasoft nu och tokplugga sen. Eller kommer det vara så att man gör rapporten lite slappt och sen är det bra, liksom lägger ner dubbelt så mycket tid på den andra kursen för att man kan och softar sig igenom FL II?
Gillar den utbildningen jag går, mycket pga de kursledarna man har som faktiskt ger en nånting, som gör sitt jobb och det jag faktiskt har fått med mig hittills. Men ibland (4 av de samanlagt 10 kurser jag gått och påbörjat hittills) blir glappet mellan kvaliten på kurserna så ofantligt stort. Hade jag gått på på högstadiet hade jag säkert gillat det upplägget.

Nej, nu ska jag vila lite innan J kommer hem. Lill-M kommer hit sen med, vi ska ner på sittning tillsammans med övriga klassen och några klasser till. Nykter kväll för mig ivartfall.

Ha det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0