konsten att säga nej

Idag har jag o J haft en försäljare på dörren och en i telefonen. Båda va skåningar, har dom inga andra jobb där nere eller? Tacka nej till båda. Hemförsäljaren blev sur och den andre visade inget större intresse alls. varför ska jag behöva förklara mig när jag inte vill tacka ja till ett erbjudande? Det tycker jag är irriterande, dessutom ringer dom lite titt som tätt, sånna där tidningar som man prenumererat på 3 nr för 49 + lite fina gåvor. I övrigt har jag Nix men det hejdar ju dessvärre inte allt. Så tack men nej tack - och låt det vara bra sen!

Helgen spenderades i oslo tillsammans med sis. Helt underbart att se henne igen! Känner mig numera lugn över hennes Oslo-vistelse. Lägenheten va mysig, jobbet verka bra, jobbarkompisarna bra och såklart staden - underbar! Dessutom bor en kompis till mig 3 minuter bort, kan det bli bättre? Nu kan ja ha stenkoll på henne dygnet runt! Nej, skoja bara. Fick träffat Maia både en och två gånger, dels hos syrran på lördags-middag och kvällsfika hos Maia på söndagen. Där va även Roger, en gammal jobbarkompis från Ultra - mycket kärt återseende!

J ringde upp på lördagen och sa: "Du vet att Ingela är i Oslo va?" Ähm... nej, det viste jag inte. Lille snokar-J hade vart inne på facebook och fiskat reda på detta, så efter många om och men så fick J tag på Ingela via facebook och sen fick jag nummret till henne och vi bokade in en fika. Lustigt, men väldigt roligt och kul att träffa henne! Och det är ju som vi sa: Nu vet man inte när man ser varann igen, skönt dock att allt är som vanligt när man väl ses igen.

Stackars sis har varken fått skatte-kort, norskt personnumer eller bankkonto så de stackars krornorna hon hade på fickan va inte många. Tur att höns-syrran kom upp och fyllde kyl o frys för ett tag. Stog i mitt horoskop att jag skulle ha en ekonomisk diskussion under dagen och mycket riktigt. Sis gillar inte när man betalar för henne. Men jag vann!

Fick respons på min individuella uppgift idag och blev väldigt glad, fick G (det enda förutom IG man kunde få) och kommentaren: Genomsnittligt bra på alla sätt, bra driv i texten och extra bra hantering av källor. Tack det behöver jag efter den smärre ångestattacken jag fick dagarna innan den skulle in.

Ni missade väll inte "I ditt ansikte" igår? Han är ju underbar Betnér.

Frölunda-matchen va väll däremot inte så mycket att se, 1a perioden va väll okej, men resten. Inte så rolig start! Men den viktigaste säsongs-starten blir på torsdag kväll kl 19. Första hemma matchen för Warbergs del. Kommer bli kanon-skoj! Lite kul att alla innebandy-bloggar dragit igång igen.

Nej, nu ska jag dra ur kontakten till Js 360, slänga ner han i källaren för att hämta tvätten så att vi kan hänga upp den. Sen blir det mat!
Ha det kalas!

Kommentarer
Postat av: johanna

De var jættemysigt o ha dig hær, du får gærna komma upp massa mer gånger :D

2008-09-16 @ 21:20:54
Postat av: Mattias

Håll dem kort! Var en "bitterfitta"! (Jag brukar vara en riktig drygkuk iaf. och det fungerar bra för mig).



Jag hatar försäljare innerligt.

2008-09-17 @ 00:48:26
Postat av: Marie

Och jag är bara såååå mesig!! Jag har så svårt för att säga nej tack jag är inte intresserad och det tror jag alla försäljare vet om. I bland undrar jag om dem inte för listor över folk, typ "den där Marie Karlsson, hon är j-igt lättlurad, henne ringer vi om vi behöver folk som ställer upp på undersökningar som ska ta fem minuter men som visar sig ta en halvtimma, eller om vi vill ha någon som tror på oss när vi säger att dem ska FÅ två par sockar bara sådär, utan att man binder upp sig!"

En våga säga nej kurs kanske vore att rekommendera..ler

2008-09-17 @ 16:40:58
URL: http://www.marieeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0