frisk - tack

Nu får jag faktiskt ta och bli frisk! Nu känns det som att jag har tagit ansvar för min del av höstens förkyldning som alla tycks råka ut för. Känner mig allmänt ofräsh varje morgon när jag vaknar, snurvlar och knaprar tabletter. Är dessutom rädd att jag ska bli näsdroppoholic. Har nog bestigit 10-dagarsgränsen i vartfall. Att dagarna framöver känns hektiska gör ju inte saken bättre. Inte för att jag har det värre än någon annan student eller arbetande person, men hade jag kunnat ta ut en sjukdag så hade det uppskattats. Risken med att vara hemma en dag är att man inte bara hamnar efter, man tar också risken att man blir ännu sjukare. Precis som att man accepterar att sjukdomen verkligen tar strypgrepp om en.

Träffade en rolig gubbe idag. Han va 75 år och miljonär sa han och han skulle polisanmäla alla religoner, för han hatade religoner. Får väll se om det blir nått mediaspektakel kring detta. Men i såfall - kom ihåg vart ni läste det först! Han hade ett långt utlägg om varför han skulle göra detta och trots att en del resonemang han hade kunde tyckas vara ganska förnuftiga (hedersmord, vi ber till gud så blir allt bra etc.) så kändes det lite motsägelsefullt och en aning främlingsfientligt. Men men, hittar jag en artikeln om det fram igenom så ska jag helt klart länka den. Stolle-gubbe! Dessutom hatade han fortboll eftersom det tog sånn plats i media, men all annan sport gick bra. Han hade även ett rekord i Go-cart och den som slår hans rekord ska få 100 000 kr.

Nu ska jag hoppa in i duschen, ska iväg o jobba om lite mer än en timma.
Ikväll smäller det i Sparbankshallen. Jag tippar 5-3!

Ha det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0