deltids husägare

Nu vet jag varför jag vart hängig. Igår när jag kom hem från skolan o sko-shoppingen så kollade jag om jaf hade feber. Och gissa vad, det hade jag! Har antagligen haft det i 2-3 dagar. Men, med lite värktabletter i kroppen gick jag till jobbet. va lite varm av och till, men sen kändes det bättre. har inte haft feber idag så det va nog inte så illa. Känner mig mycket piggare idag!

Här om dagen såg jag filmen: Mamma pappa barn på nån svt kanal. Har slö-kollat på den nån gång innan, men blev så glad när jag hörde musiken dom hade med i den: Moneybrother. Har sedan dess haft diverse Moneybrotherlåtar på hjärnan.

Lite tips från YouTube:
1. Blow him back into my arms
2. Dom vet ingenting om oss
3. Moneybrother sjunger Håkan
4. Guess who's gonna get some tonight

Lill-syrran är nu hemkommen till Varberg. Ska möte henne o J2 efter jobbet och fika hos farmor och farfar. Sen imån kväll blir det middag hos far, Söndag blir det middag nånstans med mor. Sön-måndag ska lillen sova här. Ska bli kul! Trots att det inte va så länge sen vi sågs så känns det längesen och det ska bli skitkul!

Sprang på en vinterjacka (ja, ute i god tid, men det är då man får dom snygga jackorna) på Carlings idag. Den är rätt enkel, men har lite roliga detaljer. Svart och knälång och där bak går den ner nästan lite pingvinkatigt. Stora härliga fickor och lagom tjock! Blir nog snyggt till bootsen.

Ska jobba både lördag och söndag. Endast 4h/dag så det känns lugnt. Känns knappt som att man går o jobbar. har alltid kul på jobbet, och tur är väll det. Trots allt det jag lägger ner mycket tid på i skolan så...

Till veckan så blir jag o J delvis husägare. Pappa kommer inte vara hemma så mycket så jag o J ska, med gid hjälp av farmor o farfar, ta hand om huset och katterna. Tycker om att vara där ute, det är fridfullt, lugnt, tyst och ingen stress. Ska nog inte bli några problem.

J har besök av en gammal jobbarkompis i helgen, verkar som att det blir en hel del xbox 360. Gör det ju inte bättre att J fick en månads Xbox live som kompensation för att han vart utan det ett tag när det va på lagning. Snällt....

Sovdags, jobb imån!

Ha en kalas natt!

Kommentarer
Postat av: Marie

Gumsan! Har du vart sjuk? Inget vidare! Men du vet, det bästa när man är sjuk är att stanna hemma i sängen...ler Hoppas du mår bättre nu! Och lycka till med huset.. ;-)

Kram kram

2008-09-28 @ 20:59:49
URL: http://www.marieeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0