alltid lika arg

Man blir lika arg varje gång man ska betala radiotjänst-räkningen!

Såhär står det på fakturan:
För 2 032 kr/år får du massor av tv- och radioprogram från SVT, SR och UR. Allt från nyheter och dokumentärer till underhållning och utbildning - oberoende av politiska och komersiella intressen. Det är möjligt tack vare din tv-avgift. Tack!


Vaddå tack? Jag VILL inte betala den, men jag MÅSTE! Så tacka inte, bara ta era pengar. Jag skulle vilja att alla slutade och betala denna räkningen så att dom inte kunde ha den. Är helt säker på att de få programen jag ser på SVT kommer att sändas på annat sätt ändå. Som det är nu betalar vi 4740 kr om året, enbart för att kunna se på tv. Tv-avgift o boxeravgift. Är inte det lite sjukt? Jo, man kan ju välja att inte ha nån tv och allt det där, men varför måste jag betala nått som jag inte vill ha? Jag hade hellre struntat i att ha SVT 1 och 2 o dom radiokanalerna, för det är inte värt pengarna!

Gah!!

Ha det kalas!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Hm. Jag tror allvarligt talat inte programmen på SVT hade börjat sändas på, säg TV4, om vi slopade TV-avgiften.

Fattar att du är sur dock om du inte tittar. :)

2008-09-30 @ 20:12:34
Postat av: Marie

Äsch, Martina, det ÄR ju jättekul att betala TV-avgiften! Tänk på alla roliga program du får se! Fråga doktorn, Sverige runt, Antikrundan (ok - massor av människor gillar det, men inte jag!) och massor av hyperintressanta dokumentärer...! Jag skrattar varje gång jag betalar! :-)

2008-10-01 @ 16:01:58
URL: http://www.marieeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0