tentaplugg

Imorgon börjar tenta-plugget på allvar, nu gäller det att sakta men säkert trycka in all info i hjärnan på varandra. Känns helt okej, känner mig inte speciellt stressad för vi har 6 rå-pluggs-dagar kvar + helgen, så det ska väll sätta sig. Det dumma med att känna att "det är lugnt" är att man slappar till sig något. Gäller att sätta ribban högt imån då, I guess.

Redovisningen idag gick bra, kan inte förklara hur bra det känns att ha den kursen bakom sig. Intressant utvärdering dom måste ha fått. Mitt svar på frågan om vad vi tyckte hade vart bäst med kursen blev: Det vi själva gjorde kursen till! Ja, man kan inte beskylla kursansvarig för att han lagt ner massa tid på vår utbildning. Det är det som är det negativa med den utbildningen jag går. Ibland läggs ribban högt, man kämpar, drar sig i håret och är frustrerad, medans man glider sig igenom vissa kurser. Elle så glider man pga att föreläsningarna känns klockrena o man kompletterar med den angivna läsningen och instuderingsfrågor, sen när tentan kommer så har tentafrågorna ingenting attgöra med föreläsningarna. Ribban vänner - det va det där med vart ribban låg. Ibland känns det som att de kursansvariga inte ens vet vad som sägs på de inspelade föreläsningarna. Skönt att man haft vissa klockrena lärare, det är dom jag vill minnas. Trots allt där man lärt sig mest!

Viste ni att studenter lever 900 kr under existensminimum? Helt galet ju. De här två månaderna man gått i skolan så märks verkligen det. Just nu visar mitt konto lite drygt 150 kr, o då har jag även nallat lite på sparkontot.

Imån kommer lillasyster! Ska bli najs!
Ha det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0