stay away tomten

Trots att man nästa gång fyller 26 så är det faktiskt jättespännande att få paket (tycker jag). I år blir det inte så roligt för min lille J för han har nämligen vart med och valt ut sin födelsedagspresent. Är inte det lite tråkigt? Tänker inte säga vad det är, Finns ju en minimal risk att han glömmer av det... (eller inte) Hur-som-hellst: Han är nöjd - och jag är nöjd!

Har ni märkt att det redan börjat att fixas med julen? Jag känner mig nästan provocerad! Det är 1 månad och 24 dagar kvar! I mataffären kan man köpa skum-tomtar, för att inte tala om julmusten som jag o J köpte förra veckan, i sminkbutiken såg jag en adventskalender där man fick smink i varje lucka, i inredningsbutikerna finns julgardiener, har redan slått i min första juklapp på jobbet trots att jag bara är extra och det går tomtereklam på TV:n.
Sorry tomten alltså, du är rolig och välkommen från första advetnt men inte en dag tidigare! Så stay away tomten!! Det är ju pga denna hysterin som man är trött på julen när det väl är den 24e, eller hur?

inte innan december

Hjärtligt välkommen om en månad, men inte innan!!

Kommentarer
Postat av: skrållan

men martina! hur kan du säga så? tomten e min bästa vän och jag älskar julen. nut av den så länge man kan!!!

2008-10-30 @ 19:51:43
Postat av: Marie

Nä, nu håller jag inte med.... Fram med tomten! Julen blir bättre ju längre den håller på :-) Jingle bells jingle bells!! Hmmm....Undra om man ska dricka glögg i helgen?? Skål!

2008-10-31 @ 07:37:37
URL: http://www.marieeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0