plötsligt händer det

Igår va jag och J medbjudna på fest i Grimtonsbyggdegård. Har aldrig vart på sånn där byggdegårdsfest förrut, men här kommer en kort resumé av hur det går till (eller hur det gick till på denna):

1. Man kommer dit och tar en plats vid ett av långborden.
2. Man dukar upp maten man har med sig och börjar käka, samtidigt som livebandet (som för kvällen var Bröderna Daltons) spelar för fulla muggar. Samtidigt som man äter ska man försöka hinna med och sjunga med i låtarna och stå på stolen och klappa händerna.
6. Självklart finns det ett snappsvise-häfte!
3. Maten är avklarad och rätt många öl för de flesta med. Dock ingen som som verkar för berusad. Nu är det dags för efterrätt. Vi roade oss med att lägga i chokladpudding i längs upp på flaskan på Cs öl. Synd att han såg det innan han drack!
4. Bord och stolat plockas undan, sen blir det dans. Bandet spelar massa slagdängor och hits. Dock ingen Carola. Går fram och önskar, vilket slutar med att jag står på scen tillsammans med några andra tjejer och sjunger Fångad av en stormvind.
5. Dans, dans och åter dans. Längesen man dansa bugg! Fick med J upp för både en och två tryckare ;)
6. Lill-M är poppis på dansgolvet, hon får ständigt räddas från pojkar som uppskattar henne lite väl mycket. Bäst va dansen då killen hade ena handen på hennes rumpa och en öl i den andra. Sexy!
7. Bandet slutar spela och det blir natta-mat. Korv med bröd, och jag åt korvbrös. Festen skulle vara slut kl två, men klockan ett vill de snälla föräldrar som ställt upp och städa o hålla iordning gå hem så festen slutar kl ett och alla sitter och väntar på att taxibussen ska komma. Vilket den gör, klockan två eftersom den va förbeställd.
8. En kille äter en banan. Hur ofta har man med sig en banan till en fest?
9. Taxi hem, det är diskussion om vem som ska väcka nån stackare som ligger o sover längst bak. Alla kommer fram till att det är roligast om han får sova tills taxin är tom. Dock blir han väckt och stalar sig av bussen.
10. Hemma kl tre ungefär, håller på att blåsa iväg. Somnar som en stock efter att J har värmt mig!

Hade ångest hela dagen över att jag troligtvis skulle ha min sedvanliga bakfylla. Men, plötsligt händer det, jag har enbart vart trött idag, inte mått illa, inte spytt, inte vart grön. Underbar känsla!

Ha det kalas!

Kommentarer
Postat av: Johanna

naw vilken fin resumé, men det med carola var inte sååå farligt trots allt, trodde du var själv ^^,

ingen luftgitarr denna gången då? Nu blir jag besviken...haha!

2008-10-05 @ 19:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0