ohållbart

Nu har jag (ännu en gång) lärt mig att man inte kan ta de höga stövlarna på sig till jobbet om man ska jobba mer än 4 timmar. Mina fötter pulserar... Men, ska man vara fin, då får man lida pin. Men inte är det meningen att man ska lida så mycket? Nej, det blir ohållbart, så länge.

Märks i handeln att folk sparar på sina pengar. Folk har antingen blivit varslade o sparar pengar pga det, eller så hänger dom löst. J hade en kompis som ringde senast igår som hade blivit varslad. Hoppas finanskrisen släppt tills nästa år - då är jag ju ute på arbetsmarknaden. Ska bli mycket intressant att se hur detta påverkar julhandeln, tror ju inte på nått rekord såsom det vart de senaste tre åren. Påtal om julhandeln så slog jag in min första julklapp idag. Vissa människor vill allt vara ute i god tid.

Efter 3 glas rödvin igår medans Idol och Singing Bee rullade på TV:n så somnade jag gott och vaknade såklart att att jag kände mig bakis. Är det möjligt? Ja det är det. Så dagen gick åt till att återställa vätskeballansen och få bort den lite yra oh ittiterande känslan man har i kroppen "dagen efter".

Ikväll blir det hemma-kväll med god mat (chilli o örtfisk-gryta med ris) samt en film vi snart ska gå ner o hyra.

Jag vill inte lämna sommaren bakom mig riktigt än - så här kommer en bild på J och 2/3 av familjen O/E från i sommras när vi va på Liseberg.
 

Ser det inte detta bättre ut än dagens regn o rusk?

Ha det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0