nån som är tillbaka

Känner mig helt överfylld med ny frisk energi, känns inte som att så mycket är jobbigt för tillf'ället, utan känner mig kort o gott avstressad, lugn och en gnutta harmonisk. Perfekt inför en vecka med mycket plugg och teori som ska plöjas igenom.

Helgen började i fredagseftermiddag med bilkö efter bilkö. Vi hade åkt så att vi skulle ah gott om tid, vilket resulterade i lite tid pga bilköer genom hela Göteborg och att vi inte hade tänkt på att det skulle bli lite knepigt med parkering. Vi skulle stanna på vägen o köpa lite räkor till lördagsen, o det kändes ju hur lugnt som hellst. J hade dock missuppfattat tidtabellen, färjan gick 10 minuter före vår beräkning. När bilen var (någorlunda) parkerad så sprang vi med packning i ösregnet. Va millimeter från att börja lipa. Men sen tog jag ett stryptag om den överkänsliga och barnsliga Martina i mig och sprang fäör glatta livet. (Sa jag att vindrutetorkaren gick sönder påvägen upp eller? Det va också en upplevelse i sig...) Med något bestämda steg så gick jag på färjan och på båten stog två gubbar och skratta åt mig. gav dom min "gladaste" blick, med mascara rinnande enr för kinderna. Måste vart en ytterst vacker syn.

Väl hemma hos familjen E så var värmeljusen tända och maten stog på spisen. Fick ett glas rött i handen och glömde med ens bort den jobbiga och dryga resan upp. Så från den stunden som jag satte mig ner i familje  Es kök började måsten och stress sakta men säkert att rinna av mig. Helt underbar känsla! Är nog delvis lugnet på öa och lite vinet. Är inte rödvin  bara för gott?

Dagen efter vaknade vi till liv runt middagstid och jag o Js två minsta syskon gjorde oss iordning o tog färjan över till Dyrön. Vi gick en lååång promenad över diverse höga berg (kändes det som). En något bakfull Martina med en gnutta vätskebirst kom fram och därmed också lite små klagomål över hur varmt det va. Men gud va vackert det är i Bohuslän! Känndes nästan som i en saga när vi satt där uppe på utsiktplatsen och tittade ut över öarna och havet. Supermysigt!

När vi kom tillbaka hade Js äldre syster o Ex2 anlänt. Fick en stor kram av lill-E. Store-E va och lekte med en kompis. Kort efter det satt man återigen och smuttade på ett glas rött. J och Js pappa va på glatt humör eftersom Frölunda vunnit med dunder o brak, dessutom hade de förtärt en o annan öl under tiden. Lördagsmiddagen serverades: Hummer, räkor, vitlöksbröd och diverse tillbehör. UNDERBART!

Lördagskvällens matcher: Warberg-AIK och Sverige-Portugal va väll sådär. Warberg losade - kanske rättvist. (tar dock emot att skriva det just för att det är AIK men men...) Sverige spelade oavgjort - inte rättvist. Innan matchen kändes ett oavgjort som en seger, men tyckte det va Sverige som gjorde helt klart den bättre insatsen. Att se på fotboll o innebandy samtidigt är inte att rekomendera. Blev lite stressigt!

Hur som hellst - har haft en helt underbar helg!

Nu är det plugg som gäller!

(Är det inte lite väl mörkt ute idag?)

Ha det kalas!

Kommentarer
Postat av: JOHANNA

ÅÅH, de låter gott dedær, ungefær som att komma hem till vbg før min del :D snart kommer jag hem igen, wii! :D Længtar! ^^

2008-10-13 @ 11:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0