mogen eller omogen?

Har ni läst om tjejen som ska göra allt hon får göra när hon fyller 18? Hon ska hur som hellst: gifta sig, ta banklån och supa sig redlöst full. Allt i protest för att hon tycker att folk är för unga när dom är 18 för att kunna göra sånna saker. Ähm, jo ja kanske det, men förhoppningsvis är dom såpass mogna att dom gör valet att inte gifta sig, inte ta banklån och supa sig fulla har de garanterat redan gjort nån gång innan de fyller 18. Eller? När ska man få bli myndig då? är 19-20 eller 21 en bättre ålder? Mognaden sitter väll egentligen inte i åldern kan jag tycka. Min syster exempelvis är 19 nu och i vissa avseenden långt mycket mognare än vad jag var när jag va 19.

Men att göra allt det där i en protest känns snarare mer omoget än en mogen protest!

Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Johanna

2008-10-06 @ 21:59:55
Postat av: Johanna

Bajs :P

2008-10-06 @ 22:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0