ändrade underbara planer och mitt samvete i behåll

Har känt mig lite splittrad det senaste, å ena sidan har jag velat åka till Åstol och å andra sidan har jag känt mig tvungen att offra hela min lediga helg (dvs den som kommer nu) på en fest jag inte har lust att gå på. Tog mig i kragen idag och gjorde som jag själv ville. Kändes bättre att svika och inte komma på en fest än att svika mig själv o Js familj som vi inte vart o besökt på snart 3 månader. Har känts som att det vart pga mig som vi inte har åkt, det har vart jobb osv. Kommande helger så blir det enbart jobb o plugg inför kommande tenta och för Js del tentor. Är dessutom Js första tentaperiod så det är ju förståligt om han vill ha det lugnt och skönt hemma och enbart lägga fokus på det. Altlså: denna helgen passar perfekt och dessutom behöver jag ta det lite lugnt, jag behöver ön!

Känns jobbigt ibland när man inte känner att man räcker till, men som J försöker få mig att inse: Du måste ju bestämma själv, du kan inte räkna in för mycket vad andra tycker och tänker. Hade ju iofs vart lite snällare av mig att komma på detta innan, har nu skapat problem för festkomitén och deras budget. Men det är nog inga problem. Hur som hellst, tänker inte ha dåligt samvete - det hjälper ingen och det skadar bara mig själv! Som jag har längtat upp till ön, det ska bli helt underbart att koppla bort allt och bara ta det lugnt och vara med Js familj! Känns bra att det blev som det blev.

Kommer få lite egentid hela dagen imån, ska hämta Chilli hos hundvakten och spendera lite mer än ett dygn ute i pappas hus helt ensam med hund o fyra katter och mina pluggböcker. Utöver plugget ska jag minsann ta en superlång promenad med Chilli. Ska bli mysigt! promenade kan ju behövas, har knappt kunnat gå på flera dagar. vaknade tydligen inatt och beklagade mig för J. han hade svarat nått snällt o sen gått på toa och när han kom tillbaka hade jag sagt: hej hej! Man är allt bra rolig när man pratar i sömnen!

Rapport 1 är inlämnad, nu är det bara rapport 2 som vi ska komma igenom också. Känndes rätt motsträvigt idag så vi kom inte så långt, Anna har dock vart duktig och samanställt hela intervjun på 10 sidor. Starkt jobbat är min kommentar till det. En timmas intervju på 10 sidor. Pratade dom då alltså lite mer än 1,5 sida på tio minuter?!

Va ju på inebandy häromdagen. Känns som att det blivit en trend att Warberg aldrig forlorar. Dom förlorade liksom en match i serien förra säsongen. Redan 4 vunna matcher o 1a i serien. Dock är säsongen lång... allt kan hända. Men tar man det inte lite för givet att dom ska vinna hela tiden nu? Känns som att även om dom vinner så säger folk: Det va ingen rolig match. Men det här väll början av säsongen till... men en innebandysäsong är ju inte så himmla lång. Väntar o väntar på nästa hemma-match nu, det är den 20e i denna månaden. Först är det EC i helgen. Vi får väll hoppas på att dom plockar guldet. Hemmastaden blir väll besvikna annars - bortskämda som vi är! Första matchresultatet mot sarpsborg går väll inte att klaga på: 14-5 till Warberg. Ja det va resultat det, inte ofta man ser sånt i SSL, och skönt är väll det!

Har jag sagt att min syster spelar i damernas elitserie i innebandy upp i Norge föresten? Låter ju otroligt proffsigt, eller hur? Man får ju helt klart ta och tajma in en match tills nästa gång man är uppe och hälsar på!

Nu ska jag hem till min J, han har nog haft en lite mindre effektiv dag än väntat. Maskinteknik låter inte så överdrivet kul dock...

Ha det kalas från
en Martina med rent och glatt samvete

Kommentarer
Postat av: JOHANNA

Har du ingen skola på Fredag ? :)

2008-10-09 @ 07:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0