en helt vanlig dag

Vilken dag de va igår!

Steg upp o hasade mig i väg till skolan och va där runt kl 8, vilket gjorde att jag fick kommentarer om att jag faktiskt inte var sen. Tog emot dessa stående ovationer, satte mig lugnt ner och inväntade kursens första seminarium, som vi just då trodde skulle sluta med en komplettering på vår Övn1 (fick idag reda på att det blev ett G+). Självklart så va vår grupp först ut med att presentera vårt arbete. Vår ena gruppmedlem var lite sen med tåget vilket resulterade i vi bara var två som stog där framme. CC gjorde sitt bra men jag flummade mest, fick inte fram några vettiga eller samanhängade ord, dessutom hade jag tidigare sagt att "en butik som inte riktar in sig på ett specifikt segment är ungefär samma sak som att Mc Donalds bara skulle sälja BigMac". Sen skulle jag utveckla detta och kom liksom inte fram till riktigt vad min hjärna hade tänk. Ren o skär otur! Dessutom sa jag "jag tänkte nog innan jag prata" istället för "jag prata nog innan jag tänkte". Underbart! Snacka om osamarbete i hjärnan denna tidiga tisdagsmorgon...

Med seminariet avslutat blev det en kort pause och sen Juridik. Vi har fått byta vår underbara lärare mot en stressad, dansk kvinna som gör så gott hon kan men inte alltid når riktigt fram. När vi hade vår gammla lärare va det som att hon stg ut ur telebild skärmen och satt med oss där i klassrummet o pratade med en sagoröst! Med vår nya får man: 1. Sitta på helspänn för att hänga med för att det går så fort 2. Koncentrera sig extra mycket på vad hon säger eftersom hon bryter på danska. 3. Vara lite halvnervig över att man i efterhand kanske inte riktigt antecknat rätt, vad det såhär hon menade liksom?
Men, hon gör ju så gott hon kan! Hon har ju viljan, men vi har bara vår gamla lärare i bakhuvudet o jämnför med henne. Stackarn!

En snabb o halvvarm lunch iform av gårdagsens rester i koridoren på Campus Varberg, tätt följt av en planering av det resterande dagarna av veckan. Lämnade min lilla men trogna grupp för att springa till jobbet och ge dom lunch - stort tryck i butiken. Ni kanske inte har missat reklamen som gick på TV? Helt otroligt roligt när det är sånt tryck, hade önskat att jag kunde jobbat hela dagen! Jag o bossen stog tillmesta dels i kassan o med vårt toppen humör underhöll vi kön som slingrade sig långt bort i butiken...

Skulle bara jobbat i 2 timmar för att alla skulle få en lugn o fin lunch, men man lämnar ju ingen i sticket sådär så jag stannade en timma till. Prick kl fyra sprang jag hem, slängde i mig ett äpple o två glas vatten, hoppade i träningskläderna och gick ner till gymet. Innan jag kom iväg insåg jag att mina nyklar va borta. Letade hysteriskt efter dom, utan resultat! Fick för mig att jag glömt dom på toa i skolan och såg framför mig hur någon skulle bryta sig in i vårt hem. Två timmar senare och efter mycket letade hittade jag dom i min luvtröja, i den där fickan som finns på magen. Jag börjar bli rädd för mig själv! Jag tappar bort saker, glömer av saker och gör saker som man vanligtvis inte gör! Finns bara ett ord: Förvirrad!!! 

När jag kom hem från träningen, hittat nycklarna o duschat tänker jag en fin tanke om min chef som köpt mat till mig som jag kunde äta på kvällen! Värmde veggo-rullen i micron, fyllde upp ett stort glas vatten för att försöka återställa vätskeballansen i min kropp och satte mig framför tvn. Kl är halv åtta. Prick klockan 22.30 efter Friends, Uggly Betty, DHW o Christine somnar jag på soffan. Blir väckt av J som leder mig in till sängen, är lite halvt otrevlig (jag e alltid det när jag halvsover o tycker att livet suger för att jag inte sover just precis just då). Envisas med att jag ska läsa min nyinköpta tidning. Somnar med den uppslagen på första sidan på bröstet, hör hur J skrattar åt mig, blir irriterad och försöker läsa vidare. J kramar mig lite smått o jag lägger ifrån mig tidningen o somnar!

Ja det va min dag igår det!
Idag är det plugg framför datorn och böckerna som gäller, sen bär det av till landet!
Ha det kalas!

Kommentarer
Postat av: JOHANNA

HAHA, det roliga ær att jag ær precis lika dan nær jag ska sova, exakt lika arg på allt och alla som førsøka støra min sømn :P Aja, bengtsson gener is the shit :)

2008-11-26 @ 12:07:39
Postat av: JOHANNA

Tycker mest det ær plåttrigt och jobbigt att kolla på, ska sætta mig ikvæll och justera lite :) Din blev fin och rosa btw! :D

2008-11-26 @ 15:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0