caipirinha por favor

Ikväll är det tacos som gäller! Provade även Caipirinha just för första gången (jaja, jag är lite efter) och jag kan nog tänka mig att den är lite godare på sommaren än, mitt i första iskalla minusgradiga-natten. Men men, god va den och stark med. Får räcka med en, snart ska vi ju käka, kan inte sitta där o sluddra. Kan nog bli påverkad av lättöl alltså.

Skulle precis ställa mig och skära grönsaker till tacosen och man brukar ju alltid ta bort de översta bladen på insbergssalladen, så jag tog bort blad, efter blad, efter blad, efter blad... till slut va den typ hälften så stor. Skärde den i mitten och det va massa svart gegg i den liksom ända in i mitten. Kul. Så nu är J nere på ica och köper en ny. Hatar isbergssallad i övrigt just pga detta, köper alltid bladspenat eller ruccola, men alltså till tacos ska det vara isberssallad tycker jag.

Ha en toppen kväll allihopa, kvällen här hemma kommer innehålla lite tv-spel (Mario-party och Mario-cart). Håll tummarna för att J förlorar i bådadelar, jag kan behöva det!


Såhär snygg va vår Caipirinha... nä, det va den inte, men nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0