sol-pause

Ja det känns ju inte direkt som blogg-väder just nu, däravfrånvaron.


I fredags va jag o lillasyster på Spa. Mycket spännande, men vi kanske skulle valt att genomföra vår spa-upplevelse under en månad då temperaturen inte uppgår till minst 20+ eftersom man uppskattar värmen i bubbelpoolen o i bastun mer då. Ett litet minus var också att de inte fanns nått soldäck nära Spa-avdelningen där man kunde fått pressa lite. Men massagen va go och ölen på relaxavdelningen lika så, har alla Spa-anläggningar öl-tapp i relaxavdelningen? Mycket bra idée iaf!
Vår Spa-upplevelse såg till viss del ut såhär:

    
Före massagen - efter massagen - glad o avslappnad påväg därifrån



Sen bar det av till Lindberg där pappa väntade vid grillen. Det blev lime o chillimarinerad pangasius, hasselbackspotatis, vitlökssmör gjord av egenodlad vitlöksblast, samt en grek-inspirerad sallad. Va väll lite ljug där, jag o Johanna fick ju göra all skit-görat, typ skala potatis, göra sallad o allmänt förbereda så att pappa enbart kunde kommentera vad vi gjorde fel o sen ställa sig vid grillen och ta åt sig hela äran för den grymt goda middagen! ;)

 
I skogen i Lindberg



Grymt mätta och lite rosiga om kinderna efter en flaska rosévin satte Johanna sig tillrätta framför spegeln och jag intog min frisörposition och tre timmar senare hade vid prövat inte mindre än 3 olika balfrisyrer. Men bilderna på dom får ni inte se, ni får nyfiket vänta tills den 8 juni! ;)

Igår va det jobb, sen premiärgrillade jag o J! (Fast jag hade ju tjuvstartat lite dagen innan...)
Hockeyn fick ju ett lite snörpligt slut, men men... ny match idag.

Idag har jag en dag som påminner mycket om en dag i början av förra veckan - det är tvätt, plugg o solning. Underbart! Nu ska jag ut igen en sväng!

Ha det kalas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0