Maybe she's sick or something?

Har ju helt glömt av att berätta en jätterolig händelse som inträffade när jag gick hem från jobbet i fredags. Det var studenternas årliga jippo-dag som iår höll till i socitétsparken och några meter framgör mig går just en student. Till saken hör att varje klass klär ut sig till något. Min systers klass va mjölkbakterier och på min tid klädde vi i min klass ut oss till militärer. Ja, vissa har bredare fantasi än andra. Framför mig gick som sagt en student och hon va klädd i rosa snobben-pyjamasbyxor och en turkos flees-morgonrock, samt puffiga (självklart rosa) innetofflor. Mitt i brunnsparken så kommer ett gäng turister med backpacks och de tystnar tvärt när de passerar den fulla morgonrocks-studenten. Jag som går en bit bakom kommer precis i linje med dem när den ena turisten i gänget säger till en annan: Maybe she's sick or something, do you tink we should call the police?
De trodde alltså hon hade rymt från nått psykhem eller nått. Mycket underhållande!

Den här helgen har jag garanterat ätit minst lika mycket som jag normalt gör under en vecka, är PM*! Ställde dessutom in träningen idag, för att jag o min J skulle hinna med promenaden och glassen innan HANS träning började. De första tjugo minuterna av vår romantiska söndags-promendad-med-glass gick alltså ut på att tala om för honom att om han inte promt hade sovit så länge och sen inte slappat och segat i 2 timmar så hade jag faktiskt hunnit träna och vi hade dessutom inte behövt stressa igenom vår dejt. Vet fortfarande inte om han köpte det resonemanget. Men när hans kompis ringde när vi sitter nere vid fästningen och frågar om han vill komma lite tidigare så kan jag ju inte låta bli att nämna en gång till: Hade vi kommit iväg lite tidigare så hade du ju kunnat va där lite tidigare. Summasumarum - söndagar är alltid min lediga dag och då tycker jag att man inte behöver sova jättelänge och inte sitta vid datorn i 2 timmar. Men, vi hade jättemysigt - som alltid!

Såg dessutom årets första Yes-i-fontänen. Fin sommartradition i Varberg och jättemoget.
image147
Observera ölburken...

Nu väntar kudden, blir två långa pluggdagar!
Ha det kalas!

* PM = Propp Mätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0